Büyükşehirden çöp tesisi için bakanlığa yeni başvuru
İzmir’de uzun yıllar boyunca kentin çöplerinin toplandığı Harmandalı Düzenli Depolama Tesisi’nin Danıştay kararıyla kapatılmasının ardından yaşanan çöp krizi yeni bir boyut kazandı. Yeni çöp depolama alanının henüz hayata geçirilmemesi nedeniyle İzmir’in atıkları bir süredir Bergama ve Ödemiş’teki tesislere yönlendirilmişti. 31 Ekim'de bakanlık tarafından verilen iznin bitmesinin ardından Büyükşehir Belediyesi yeni bir başvuru daha yaptıı.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
İzmir’de uzun yıllar boyunca kentin atıklarının toplandığı Harmandalı Düzenli Depolama Tesisi’nin Danıştay kararıyla kapatılmasının ardından yaşanan çöp krizi derinleşiyor. Yeni depolama alanının henüz faaliyete geçmemesi, kent genelinde çöp yığınlarının oluşmasına neden oldu.
Geçici izin 31 Ekim’de sona erdi
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin girişimleriyle tesis, 31 Ekim 2025’e kadar geçici olarak yeniden hizmete açılmıştı. Ancak sürenin dolmasının ardından Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yeni bir uzatma kararı almadı ve tesise çöp alımı durduruldu.
Belediye yeniden başvurdu
Büyükşehir Belediyesi, Çiğli Harmandalı’daki depolama alanının yeniden kullanılabilmesi için Bakanlığa resmi başvuru yaptı. Başvuruya ilişkin karar beklenirken, bölge halkı da alana yeniden çöp dökülmemesi için nöbet başlattı.
Mahalli Çevre Kurulu’ndan iki tesis için şartlı onay
Kentin atık sorununa kalıcı çözüm bulmak amacıyla hazırlanan yeni tesis planları, İzmir Valiliği Mahalli Çevre Kurulu tarafından değerlendirildi. Kurul, iki ayrı bölge için “ilgili kurumlardan uygun görüş alınması şartıyla” yer seçimi onayı verdi.
Kurul kararında, Çiğli Harmandalı Mahallesi 0 ada 1182 parselde yaklaşık 45 hektarlık alanda II. Sınıf Düzenli Depolama Tesisi kurulmasının planlandığı belirtilerek, “İlgili kurum ve kuruluşların uygun görüş vermesi şartıyla yer seçimi uygun bulunmuştur” ifadeleri yer aldı.
YORUMLAR
Yorum Yap