1. Anasayfa
  2. Haberler
  3. Güncel
  4. Yılların sorunu çözülüyor: Basmane Çukuru’na kültür merkezi geliyor

Yılların sorunu çözülüyor: Basmane Çukuru’na kültür merkezi geliyor

İzmir’in kalbinde yıllardır atıl durumda bulunan ve kamuoyunda “Basmane Çukuru” olarak bilinen alan için çözüm süreci tamamlanmak üzere. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, alanın kültür merkezi olarak değerlendirileceğini açıkladı.

  • | Son Güncelleme:
  • | Egeli Gazete

İzmir’in kalbinde yıllardır atıl durumda bulunan ve kamuoyunda “Basmane Çukuru” olarak bilinen alan için çözüm süreci tamamlanmak üzere. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, alanın kültür merkezi olarak değerlendirileceğini açıkladı.

Buca’daki İZMAR açılışı sonrasında basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Başkan Tugay, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) ile yapılan görüşmelerin olumlu yönde ilerlediğini belirtti. Tugay, “Bizim o alandaki hakkımıza karşılık Konak’ta belediye hizmet binası yapılmasını istemiştim. Ancak olası hukuki tartışmaların önümüzü tıkamaması için bu fikirden vazgeçtik” dedi.

"YÜZDE 30'LUK HAKKIMIZLA KÜLTÜR MERKEZİ YAPACAĞIZ"

Belediyenin projedeki yüzde 30’luk inşaat hakkını İzmirlilerin ortak kullanımına açacaklarını ifade eden Tugay, şunları söyledi:

“Basmane Çukuru’nda TMSF’nin temsil ettiği yaklaşık 200 iş insanı bulunuyor. Onların yüzde 70’lik inşaat hakkı korunacak. Biz de kalan yüzde 30’luk hakkımızı halkın yararlanacağı bir kültür merkezi olarak değerlendireceğiz. İçinde tiyatro ve konser salonu olacak. İzmir’in merkezinde, kente yakışır bir kültür odaklarından birini oraya kazandırmak istiyoruz.”

Protokol taslağının hazır olduğunu ve tarafların mutabakata vardığını söyleyen Tugay, sürecin artık son aşamada olduğunu belirtti:

“Protokol taslağı üzerinde herkes ‘evet’ dedi. Şu an işimiz sadece imzaya kaldı. İmzayı attıktan sonra alanı TMSF’ye teslim edeceğiz. Onlar da inşaatı başlatacak.”

"İZMİR'İN MERKEZİNE YENİ BİR KÜLTÜR YAŞAM ALANI KAZANDIRIYORUZ"

Başkan Tugay, uzun yıllardır atıl durumda bulunan alanın yeniden İzmir’e kazandırılmasının büyük önem taşıdığını vurguladı:

“Yıllardır kent merkezinde adeta yara gibi duran bir bölgeyi halkın nefes alacağı bir kültür alanına dönüştürüyoruz. İzmir’e yakışan bir adım olacak.”

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yapılmamış.İlk yorum yapan sen ol...

Yorum Yap

Bu Alan Boş Bırakılamaz
Bu Alan Boş Bırakılamaz
Yorum Yapma Şartlarını Kabul Etmediniz