Menemen Atıksu Tesisinde kapasite artışı için ÇED süreci başladı
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Menemen’deki atıksu arıtma tesisinin kapasitesini artırmak için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na başvurdu. Bakanlık, projeyi inceleyerek ÇED sürecini başlattı ve nihai karardan önce halkın 10 günlük itiraz hakkını işletmeye koydu. İtirazlar tamamlandıktan sonra bakanlık projenin son durumunu açıklayacak.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Menemen’deki atıksu arıtma tesisinin kapasitesini artırmak için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na başvurdu. Bakanlık, projeyi inceleyerek ÇED sürecini başlattı ve nihai karardan önce halkın 10 günlük itiraz hakkını işletmeye koydu. İtirazlar tamamlandıktan sonra bakanlık projenin son durumunu açıklayacak.
2010 yılında faaliyete geçen Menemen Günerli Atıksu Arıtma Tesisi, ilçedeki hızlı nüfus ve yapılaşma artışı nedeniyle mevcut kapasitesiyle ihtiyaçları karşılamakta yetersiz kalıyor. Günlük 21 bin 600 metreküp arıtma kapasitesine sahip tesisin kapasitesinin, proje tamamlandığında yaklaşık üç kat artırılarak 60 bin metreküpe çıkarılması planlanıyor.
238 milyon 297 bin 807 TL’ye mal olması öngörülen proje sayesinde, Menemen’de oluşacak atıksuların 2056 yılına kadar arıtılması hedefleniyor. ÇED onayının ardından kapasite artırımı çalışmalarının bir yıl içinde tamamlanması bekleniyor.
YORUMLAR
Yorum Yap