1. Anasayfa
  2. Haberler
  3. Güncel
  4. Kacır'dan 6A müjdesi: "3-4 ay içinde kendi haberleşme uydularını üretebilen 10 ülkeden biri olacağız"

Kacır'dan 6A müjdesi: "3-4 ay içinde kendi haberleşme uydularını üretebilen 10 ülkeden biri olacağız"

Teknoloji ve Sanayi Bakanı Mehmet Fatih Kaçır bir dizi etkinlik için İzmir’e geldi. Ege Üniversitesi’nde gençlerle buluşan Kaçır’a Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı da eşlik etti. Burada gençlerle buluşan ikili önemli mesajlar verdi. Kacır: TÜRKSAT 6A’yı uzaya gönderecek ve kendi haberleşme uydularını üretebilen 10 ülkeden biri olacağız" dedi.

  • | Son Güncelleme:
  • | Egeli Gazete

Teknoloji ve Sanayi Bakanı Mehmet Fatih Kaçır bir dizi etkinlik için İzmir’e geldi. Ege Üniversitesi’nde gençlerle buluşan Kaçır’a ilk astronotumuz Alper Gezeravcı’da eşlik etti. Burada gençlerle buluşan ikili önemli mesajlar verdi.  20 yıl içinde uzay teknolojilerinde kabiliyet kazandığını ifade eden Kacır, "Önümüzdeki 3-4 ay içerisinde TÜRKSAT 6A’yı uzaya gönderecek ve kendi haberleşme uydularını üretebilen 10 ülkeden biri olacağız" diye konuştu. Ayrıca ilk Astronotumuz Alper Gezeravcı'da şöyle konuştu: "Bu hayal başka milletlerin çocuklarının hayali. Elinde olan mutlulukla geçinmeyi bil"  Bu yüzden konu uzay olunca kendimi bu hayalleri kurmaktan uzak tutuyordum" 


"20 YILDA UZAY TEKNOLOJİLERİNE ÖNEMLİ KABİLİYET KAZANDIK"
Bakan Kaçır “önce 2018 yılının sonunda Türkiye Uzay Ajansı'nı kurduk ve 2021 yılının başında da 2030 için 10 büyük hedef ve Milli Uzay Programımızı dünyaya ilan ettik. Biz 20 yılda uzay teknolojilerinde önemli bir kabiliyet kazandık. 20 yıl önce görüntüleme uydularında ortak üretimle yola çıktık” dedi.


"TÜRKSAT 6A'YI ÜRETMEYE YÖNELİK PROJEYİ BAŞLATTIK"
Kaçır “önümüzdeki 3-4 ay içerisinde TÜRKSAT 6A’yı uzaya gönderecek ve kendi haberleşme uydularını üretebilen 10 ülkeden biri olacağız. Uzaya erişimde de iddia sahibiyiz” dedi. Konuşmasının devamında Türkiye’nin aya erişim programının bulunduğunu anlatan Bakan Kacır, “Uzay ekonomisi 600 milyar dolarlık bir ekonomi. Dünyada yılda uzay ekonomisi 600 milyar dolara gelmiş. Yüzde bir alsak altı milyar dolar olacak. Yüzde 10 alsak altmış milyar dolar yapar. Bir yandan da bu büyüyecek. Bütün savunma sanayi sistemlerimiz ve hatta bütün kritik sivil teknoloji uygulamalarımız aslında uzay teknolojileri tabanla çalışıyor. Her birimiz eve giderken, yol bulurken navigasyon kullanıyoruz. Bunlar GPS uyduları sayesinde çalışan teknolojiler” dedi.


TÜRKİYE'NİN İLK ASTRONOTU ALPER GEZERAVCI ÖĞRENCİLERLE BULUŞTU
Öğrencilere astronot olma yolunda başından geçenleri aktaran Gezeravcı, “Çocukluğundan itibaren havacılıkla ilgili bir hevesi, bir hayali zihninde taşıyabilmiş, bir kardeşiniz olduğum halde, iş uzaya geldiğinde bir adım durup boynumu bükmek zorunda kalıyorum. Çünkü o güne kadar belgesellerde, sinemalarda, internette, kitaplarda uzayla ilgili bir şey geçtiğinde, belki bulunduğum yaşın olmaması gerektiği şekilde çok daha üstüne bir olgunlukla kendime şunu telkin ediyordum, ‘bu hayal başka milletlerin çocuklarının hayali. Elinde olan mutlulukla geçinmeyi bil ‘. Bu yüzden konu uzay olunca kendimi bu hayalleri kurmaktan uzak tutuyordum" ifadelerini kullandı.  


GEZERAVCI, UZAY SÜRECİNİ PAYLAŞTI
Gezeravcı, “Bu andan itibaren 3 haftalık düşünce sürecinin içerisine girmek zorunda kaldım. Çünkü o güne kadar hayal dahi ekmekten uzak durduğum bir konuda ülkemiz 100’üncü yılımızda, geleceğimizin teminatı olan kardeşlerimize özgüven kaynağı olabilecek bir hedef koymuş ve o güne kadar hayal kurmaktan dahi uzak duran bir insan pozisyondaydım. 3 hafta boyunca açık kaynaklardan erişebildiğim, hali hazırda yazılmış kitaplarda, bu işi yapmış olan, görevde olan ve emekli olan astronotların, süreci yöneten ajansların, konuyla ilgili paylaşmış oldukları bütün resmi, gayri resmi kaynakları okumaya çalıştım. Yazılmış bir kaç tane bütün hissiyatlarını aktaracak şekilde astronotların kitaplarını okumaya çalıştım” diye konuştu. 


ŞEHİR ŞEHİR GEZEREK ÇALIŞMA İMKANI BULDUK
Yürüttükleri bilimsel çalışmalardan da bahseden Gezeravcı, “Asıl yürüttüğümüz bilim operasyonları vardı. Deneyimlerimizi, bilim insanlarımızın kendi laboratuvarlarında, kendi çalışma ortamlarında şehir şehir gezerek, Türkiye'ye gelip burada çalışma imkanı bulduk. Bir diğer gelişimizde hocalarımızı Ankara'ya toplayarak, Ankara'da TÜBİTAK yerleşkesinin içerisinde tüm deneyleri tekrar çalıştık. Üçüncü sırada hocalarımızı deney düzenlikleriyle birlikte ABD'ye getirdik. ABD'nin de Uluslararası Uzay İstasyonunda modülleri NASA'nın testlerinde. Kontrol merkezi var, orası da bilimsel deneylerin kontrol süreçlerini yürütüyor. Deneylerimizi bir kez de orada tekrardan çalışma imkanı bulduk" dedi

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yapılmamış.İlk yorum yapan sen ol...

Yorum Yap

Bu Alan Boş Bırakılamaz
Bu Alan Boş Bırakılamaz
Yorum Yapma Şartlarını Kabul Etmediniz