1. Anasayfa
  2. Haberler
  3. Yerel Yönetimler
  4. İzmir'de günlerdir beklenen görüntü: İZELMAN işçilerini kapsayan TİS'te imzalar atıldı

İzmir'de günlerdir beklenen görüntü: İZELMAN işçilerini kapsayan TİS'te imzalar atıldı

İzmir Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinde örgütlü DİSK/Genel-İş Sendikası ile belediye arasında yürütülen toplu iş sözleşmesi görüşmeleri, 23 bin işçinin greviyle sonuçlanan bir haftalık kriz sonrası uzlaşıyla tamamlandı. Grev, belediyenin son teklifi üzerine sona erdi, imzalar Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi’nde atıldı.

  • | Son Güncelleme:
  • | Egeli Gazete

CEMRE YUVARLAK/EGELİ GAZETE- İzmir Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinde örgütlü DİSK/Genel-İş Sendikası ile belediye arasında yürütülen toplu iş sözleşmesi görüşmeleri, 23 bin işçinin greviyle sonuçlanan bir haftalık kriz sonrası uzlaşıyla tamamlandı. Grev, belediyenin son teklifi üzerine sona erdi, imzalar Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi’nde atıldı.

İZELMAN, İZENERJİ ve Egeşehir A.Ş. çalışanları, taleplerinin karşılanmaması üzerine 7 gün önce greve çıktı. İzmir sokaklarında çöp toplanmazken, ulaşımda da büyük aksaklıklar yaşandı. Belediye Başkanı Cemil Tugay ile sendika arasındaki görüşmeler tıkanınca taraflar karşılıklı açıklamalarla süreci kamuoyuna taşıdı. Bugün ise İZELMAN'da mutabakat sağlanarak imzalar atıldı. İZENERJİ ise grevi sonlandırarak işe başladı imzaların ise çok yakında atılması bekleniyor. 

"İmzalar atıldığı an konu kapanacak, sendikaya öfkemiz yok "

"İyi bir haber vermek için buradayız. 1-3 nolu şubeler İZELMAN'ı temsil ediyor. Onlarla mutabakata varıldı. Bizim başladığımız bir nokta vardı, sendikanın talep ettiği nokta vardı. Görüşmeler sonunda uzlaşma noktasına vardı. Bu sonuçtan memnun olan olacaktır, olmayan olacaktır. Ancak değerlendirmeyi ne doğru yapacak olan kişiler İzBB'yi yönetenler ve işçileri temsil edenler de sendika tarafıydı. Biz bütçe olanaklarımızla yapabildiğimizi yapıyoruz. Sendika emekçisi arkadaşlarımız da çalışanların haklarını korumak adına kendi taleplerini dile getirdiler. Bu gayet doğaldır.  Tartışmalar yaşandı, bunlarla ilgili şunu söyleyebilirim üslup hataları vardı. Kendi adıma da söyleyebilirim. Bizler İzBB çatısı altında İzmir halkına hizmet etmekle sorumluyuz. Bir aile olma ifadesi sıkça kullanıldığı için içi boş görünebilir ancak biz gerçekten öyleyiz. Uzlaşmaya ihtiyaç duyan, tartışmalı konuydu. Tüm TİS'lerde böyle olur. Bu sefer aradaki beklentilerin farklı olması ile ilgili durumun nedenlerini de konuştuk. Geçmişe ilgili çıkaracağımız dersler var. Belediyelerim personel istihdamı ile ilgili, verimlilikle ilgili sendikalarla ilişkilerle ilgili gözden geçirmesi gereken şeyler var. 2 şube başkanımızla pek çok defa konuştuk. Belediyenin daha verimli çalışması için mutlaka işbirliği içinde olmalıyız. Arkadaşlarımız işçi tarafında ama onlar da belediyenin daha iyi hale gelmesi için mücadele ediyor. Bugün İZENERJİ yok ancak görüşmelerin devam edeceği ve uzlaşma noktasına gidileceğini düşünüyorum. TİS sürecinde yaşadıklarımızdan dolayı ne çalışanlara ne de sendikaya öfke veya hesap sorma duygumuz yok. Biz anlaşmamızı imzaladığımız andan itibaren konuyu kapatacağız ve İzmir halkına daha iyi hizmet etmeye bakacağız. Böyle bir sürecin sonunda daha iyi bir şekilde devam edeceğiz. Bu süreç içerisinde şehrine belediyesine, İzmirlilerin hakkına sahip çıkma anlamında İzmirli değerli bir duruş gösterdi. Bu sahip çıkışın bundan sonraki süreçte olası her durumda devam etmesini diliyorum. Ben en etkileyici ve yoğun duygulu günler geçirdim. insanların kente sahip çıkması anlamında yoğun duyguyu biz yüreğimizde hissettik" ifadelerini kullandı. 
 

Tugay: “Siyasi Rant Devşirmeye Çalışanlara Tepkim Oldu”

Törende konuşan Başkan Tugay, toplu sözleşme sürecinin bazı çevreler tarafından istismar edildiğini vurgulayarak, “Bu yaşadığımız anlaşmazlığı, kafa karışıklığını fırsat bilip siyasi rant devşirmeye çalışanlar oldu. Onlar bizi işçi düşmanıymış gibi göstermeye çalıştı. Böyle bir şey mümkün değil. Hayatımın hiçbir döneminde işçilerin grev hakkına, demokratik hak arayışına karşı olmadım, olamam. Zaten böyle düşünen bir insan CHP’de yer bulamaz” dedi.

Tugay, süreç boyunca yaşadıklarını değerlendirerek, “Kendime ödev çıkardım. Daha cesaretle bazı sorunların üzerine gideceğim ve hiçbir şeyin üzerini örtmeyeceğim. Biliyorum ki kayıtsız şartsız yanımızda olan 4,5 milyon İzmirli var, iyi ki varlar. Onlara hizmet etmekten onur duyuyorum,” ifadelerini kullandı.

“Sürece Herkes Katkı Koymadı”

Cemil Tugay, katkı sağlayan isimleri tek tek sayarken, bazı kişi ya da grupların süreci sadece izlemekle yetindiğini ima etti. “1 ve 3 No’lu şubelerimize, Genel-İş Genel Merkezi’ne, Gamze Taşçıer’e, Remzi Çalışkan’a teşekkür ediyorum. Bunların dışında ben bu sürece katkı koydum diyen varsa kabul etmiyorum,” dedi.

Tugay ayrıca CHP Genel Başkanı’nın da süreci doğrudan takip ettiğini ve yönlendirmelerde bulunduğunu vurgulayarak, “Genel Başkan Yardımcımız Gamze Taşçıer süreci başından sonuna kadar izledi, çok destek oldu,” diye konuştu.

İmzalar Atıldı, Grev Sona Erdi

İZELMAN ve Egeşehir A.Ş. ile varılan mutabakat sonrası, DİSK/Genel-İş 1 ve 3 No’lu Şube Başkanları ile toplu iş sözleşmesi imzalandı. Tugay, “İZELMAN’da en düşük maaş 65 bin TL ile başlayacak, üst sınır 80 bin TL’ye kadar çıkacak. Temmuz ayında da yüzde 10 oranında zam yapılacak. İZENERJİ’de ise yaklaşık 10 bin işçi var, görüşmeler sürüyor ama uzlaşma çok yakın. Grev tamamen bitti diyebilirsiniz,” açıklamasını yaptı.

Topal: “İzmir Halkı Zorlanmasın Diye Bitirdik”

Genel-İş 1 No’lu Şube Başkanı Engin Topal, “Tüm çalışanları memnun etmek kolay değil ama büyük çoğunluğu mutlu edecek bir anlaşmaya vardık. Kurban Bayramı öncesi İzmir halkının daha fazla zorlanmaması için süreci tamamladık” dedi. 3 No’lu Şube Başkanı Serap Yılmaz ise “ESHOT çalışmaya başladı, diğer birimlerde de işbaşı yapıldı” açıklamasında bulundu.

Taşçıer: “Karşılıklı Fedakârlıklarla İmzalandı”

CHP Genel Başkan Yardımcısı Gamze Taşçıer, “Yedi gün boyunca devam eden grevimiz, emeğe saygı temelinde diyalog ve çözüm odaklı şekilde sona erdi. Bu sözleşme karşılıklı fedakârlıklarla imzalandı. Cemil Tugay’a ve işçilerin hakları için mücadele eden tüm şube başkanlarına teşekkür ederim,” dedi.

CHP Genel merkezi devreye girdi

CHP Genel Başkan Yardımcıları Gamze Taşçıer, Murat Bakan ve Deniz Yücel grevin sürdüğü günlerde İzmir’e gelerek taraflarla bir dizi görüşme gerçekleştirdi. Taşçıer, “İnanıyorum ki uzlaşı ortamını bugün sağlayacağız” diyerek süreci yumuşatmayı hedeflediklerini duyurdu.

Maaşlar ne kadar oldu? 

1 ve 3 No’lu Şube başkanlarının katılımıyla gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda uzlaşı sağlandığını belirten Cemil Tugay, "“Artık İzmir halkına daha iyi nasıl hizmet ederiz ona bakacağız” dedi.

Tugay İZELMAŞ işçilerinin yeni maaşlarını şu şekilde açıkladı:

İlk 6 ay itibarıyla %30 zam uygulanmasıyla birlikte:

• En düşük ücret: 64.006,32 TL

• En yüksek ücret: 81.288,94 TL

İkinci 6 ayda %19’luk ilave zamla birlikte:

• En düşük ücret: 73.918,58 TL

• En yüksek ücret: 94.206,82 TL

 

CHP’den Teşekkür ve Değerlendirme

CHP Genel Başkan Yardımcısı Gamze Taşçıer, “Emeğe saygı temelinde, karşılıklı fedakârlıklarla bir toplu sözleşme imzalandı. Cemil Tugay’a ve sürece destek veren herkese teşekkür ediyoruz” dedi.

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yapılmamış.İlk yorum yapan sen ol...

Yorum Yap

Bu Alan Boş Bırakılamaz
Bu Alan Boş Bırakılamaz
Yorum Yapma Şartlarını Kabul Etmediniz