İzmir Büyükşehir’den Karşıyaka ve Bornova’ya katı atık tesisi hamlesi
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka ve Bornova ilçelerine katı atık bertaraf tesisi kazandırmak için yeni adımlar attı. Büyükşehir, daha önce tüm izinleri alınan Yamanlar Katı Atık Bertaraf Tesisi için yeniden fizibilite çalışması başlattı. Çalışmanın tamamlanmasının ardından Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na ÇED başvurusu yapılacak.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka ve Bornova ilçelerine katı atık bertaraf tesisi kazandırmak için yeni adımlar attı. Büyükşehir, daha önce tüm izinleri alınan Yamanlar Katı Atık Bertaraf Tesisi için yeniden fizibilite çalışması başlattı. Çalışmanın tamamlanmasının ardından Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na ÇED başvurusu yapılacak.
BORNOVA İÇİN YENİ BAŞVURU
Edinilen bilgiye göre, İzmir Büyükşehir Belediyesi, Bornova Naldöken Mahallesi’nde, Bornova–Kemalpaşa yolu üzerindeki atıl taş ocağında çöp tesisi kurulması amacıyla Mahalli Çevre Kurulu’na resmen başvuru yaptı. Kurulun önümüzdeki günlerde alanla ilgili teknik inceleme başlatacağı öğrenildi.
ALAN BİRİNCİ DERECE SİTTE YER ALIYOR
Kaynaklardan edinilen bilgilere göre, Büyükşehir’in tesis kurulması için belirlediği alan birinci derece sit alanı içerisinde bulunuyor. Bu nedenle, sit derecesinin düşürülmesi amacıyla Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na bağlı Tabiat Varlıklarını Koruma Müdürlüğü’ne de ek bir başvuru yapılacak.
(GÜNDEME BAKIŞ)
YORUMLAR
Yorum Yap