Harmandalı için verilen 1,5 aylık süre bitti: Çöpler Menemen ve Bergama'ya yönlendiriliyor
1 Kasım itibariyle İzmir, yeniden çöp kriziyle karşı karşıya kaldı. Uzun yıllar boyunca kentin atıklarının toplandığı Harmandalı Katı Atık Bertaraf Tesisi’nin Danıştay kararıyla kapatılmasının ardından, kentte çöplerin toplanmasında ciddi aksaklıklar yaşanıyor.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
1 Kasım itibariyle İzmir, yeniden çöp kriziyle karşı karşıya kaldı. Uzun yıllar boyunca kentin atıklarının toplandığı Harmandalı Katı Atık Bertaraf Tesisi’nin Danıştay kararıyla kapatılmasının ardından, kentte çöplerin toplanmasında ciddi aksaklıklar yaşanıyor.
Harmandalı’nın kapatılması sonrası İzmir Büyükşehir Belediyesi, geçici çözüm olarak çöpleri Bergama ve Ödemiş’teki tesislere yönlendirmişti. Ancak mesafenin uzunluğu ve kapasite yetersizliği, çöp toplama sürecinde gecikmelere neden oldu. Kentin birçok noktasında çöp yığınları oluştu.
Yaşanan krizin ardından İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı arasında yapılan görüşmeler sonucu, Harmandalı Tesisi’nin 31 Ekim tarihine kadar geçici olarak yeniden faaliyete alınmasına karar verilmişti.
Ancak sürenin dolması ve bakanlığın yeni bir uzatma kararı vermemesi üzerine Harmandalı Tesisi’ne 1 Kasım itibariyle çöp alımı durduruldu. Belediyeye ait çöp araçları, geçici çözüm olarak Menemen-Türkelli’deki transfer merkezine yönlendirilmeye başladı. Buradan alınan çöpler, Bergama’daki katı atık bertaraf tesisine taşınıyor.
YORUMLAR
Yorum Yap