CHP'li Mutlu kadınlarla alana indi: Belediyeyi yönetirim bulaşığa karışmam
CHP Konak Adayı Nilüfer Çınarlı Mutlu, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde evde, işte ve sokakta kadınlarla bir araya geldi. 8 Mart finalini Feminist Gece Yürüyüşü ile yapan Mutlu'nun elinde taşıdığı "Belediyeyi yönetirim bulaşığı karışmam" yazılı döviz büyük beğeni topladı.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Konak Belediye Başkan Adayı Mimar Nilüfer Çınarlı Mutlu, 8 Mart
Dünya Kadınlar Günü'nde mücadele ve dayanışmayı büyütmek için kadınlarla birlikte alanlara indi.
Güne tekstil atölyesinde çalışan kadınları ziyaret ederek başlayan Mutlu, ardından DİSK Genel İş
Sendikası İzmir Kadın Komisyonları tarafından Kıbrıs Şehitleri Caddesi boyunca düzenlenen
yürüyüşe katıldı. Bir sonraki durağı 1. Kadriye Mahallesi olan Mutlu, midye dolma üretimi yapan
emekçi kadınlarla bir araya geldi. Konak Belediyesi, İzmir Gazeteciler Cemiyeti, İzmir Kadın
Kuruluşları Birliği ve Ege Kadın Buluşması'nın düzenlediği "Kadın Dayanışma Zinciri ve Yürüyüşü"
etkinliğine de katılan Mutlu, bir sonraki durağı olan Boğaziçi Mahallesi'nde kadınlarla ev buluşması
gerçekleştirdi. Buluşmanın ardından Başkan Adayı Mutlu, Alsancak semtinde kadınlara karanfil
dağıttı. Son olarak Feminist Gece Yürüyüşü'ne katılan Mutlu'nun elinde taşıdığı "Belediyeyi yönetirim
bulaşığı karışmam" yazılı döviz büyük beğeni topladı.
TEKSTİL İŞÇİSİ KADINLARA KARANFİL DAĞITTI
CHP Konak Belediye Başkan Adayı Nilüfer Çınarlı Mutlu, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü dolayısıyla
tekstil atölyesinde çalışan kadınlarla bir araya geldi. Egedeniz Tekstil'i ziyaret ederek birimleri gezen
Mutlu, kadın çalışanlara karanfil dağıttı. Emekçi kadınlarla daima dayanışma içerisinde olacaklarını
vurgulayan Mutlu, "Yeni dönemde özel sektör ile iş birliklerini çok önemsiyoruz. Çünkü istihdam
sorunu sebebiyle belediyelere binlerce CV geliyor. Yerel yönetimler bu sorunu tek başına çözemez.
Yeni iş olanakları yaratmamız gerekiyor. Sizlerin ihtiyacı olan insan gücünü yetiştirmek istiyoruz.
Kadınlar için güvenceli iş olanakları yaratılmalı" dedi. Ziyaret sonunda Mutlu'ya Konak Özel Eğitim
Meslek Okulu tarafından tamamen geri dönüşüm malzemelerinden yapılan bez çanta ve çeşitli ürünler
hediye edildi.
DİSK'Lİ KADINLARLA YÜRÜDÜ
Başkan Adayı Mutlu, daha sonra DİSK Genel İş Sendikası İzmir Kadın Komisyonları tarafından
Kıbrıs Şehitleri Caddesi boyunca düzenlenen yürüyüşe katıldı. "Şiddete, sömürüye, yoksulluğa karşı
sokaklardayız” yazılı pankartın arkasında yürüyen Mutlu, "Yaşasın kadın dayanışması";,"Susmuyoruz
korkmuyoruz itaat etmiyoruz" ve "Dünya yerinden oynar kadınlar özgür olsa" sloganlarına eşlik etti.
MİDYECİ KADINLARI ZİYARET ETTİ
Bir sonraki durağı 1. Kadriye Mahallesi olan Mutlu, midye dolma üretimi yapan Mardinli emekçi
kadınlarla bir araya geldi. İmalathanelere ziyaretler gerçekleştiren Mutlu, kendisini zılgıtlarla
karşılayan kadınlara karanfil dağıttı ve günlerini kutladı. İkram edilen midye dolmalardan da tadan
Mutlu'ya kadınlar, "Gönlümüzün mimarı olacaksınız" sözleriyle destek verdi. Misafirperverlikleri için
kadınlara teşekkür eden Mutlu, "Bugün 8 Mart Dünya Kadınlar Günü, bugün bizim günümüz.
Konak'ta hep birlikte yan yana omuz omuza yürüyeceğiz. Benim kapım herkese açık. Ben
belediyeciliği biliyorum, çok çalışmaya geliyorum. Kadınlar hem evde hem işte çok çalışıyor.
Kadınların hakkı ödenmez. Bu dönem sizlerin yükünü azaltmak için kreşler ve bakım evleri açacağız.
Gönlünüzde yüreğinizde hangi parti olursa olsun oylarınızı istiyorum" ifadelerini kullandı. Ziyaretin
sonunda kadınlarla fotoğraf çekilen Mutlu, coşkulu karşılamadan dolayı kadınlara Kürtçe teşekkür etti.
ALANLARDA DAHA ÇOK BİRLİKTE OLACAĞIZ
8 Mart mesaisinde kadınlarla buluşmayı sürdüren Başkan Adayı Mutlu, Konak Belediyesi, İzmir
Gazeteciler Cemiyeti, İzmir Kadın Kuruluşları Birliği ve Ege Kadın Buluşması tarafından düzenlenen
"Kadın Dayanışma Zinciri ve Yürüyüşü'" etkinliğine katıldı. Türkan Saylan Kültür Merkezi önünde
gerçekleşen etkinlikte Konak Belediye Başkanı Abdül Batur tarafından karşılanan Mutlu, etkinlik
alanına kadınların yoğun ilgisi eşliğinde yürüdü. Programda yaptığı konuşmasına kadınları
selamlayarak başlayan Mutlu, "Sevgili kız kardeşlerim... Sizlerle 8 Mart'larda hep alanlardaydık.
Bugün yine bir aradayız. Değerli Başkanım Abdül Bey'e, Konak ve kadınlar için yapmış olduğu
çalışmalar için teşekkür ediyorum. Konak Belediyesi'nin yaptığı kadın çalışmalarını kesintisiz devam
ettireceğiz. Kadınlar sokakta, evde ve işte; eşit, adil, haklarını arayan ve haklarına kavuşan yepyeni bir
5 yıl yaşayacak. Bu ülke hala bir umudu taşıyabiliyorsa, hala her şeyiyle teslim olmadıysa bunu
kadınların direncinr ve haklarımızı sokaklarda ne pahasına olursa olsun aramamıza borçlu olduğumu
düşünüyorum. İstanbul Sözleşmesi yaşatır, nafaka hakkımızı kimse elimizden alamaz. Toplumsal
cinsiyet eşitliği, Konak'ın her kılcalına yerleşecek. İzmir’in kadınları gücünü göstermeye devam
edecek. Sesimizi yükselteceğiz. Erkek şiddetine karşı mücadelemize devam edeceğiz, haklarımızı ve
kazanımlarımızı kaybetmemek için alanlarda daha çok birlikte olacağız" diye konuştu.
HEP YANINDA OLACAĞIM
Mutlu'dan övgü dolu sözlerle bahseden Konak Belediye Başkanı Abdül Batur ise "Sayın Nilüfer
Çınarlı Mutlu'nun bizden sonra bu süreci en güzel şekilde yürüteceğine bütün kalbimle inanıyorum.
Kendisinin hep yanında olacağım. Tebrik ediyorum şimdiden" diye konuştu. Batur, Mutlu'nun elini
havaya kaldırarak birlikte zafer pozu verdi. Konuşmaların ardından gerçekleştirilen yürüyüşe de
katılan Mutlu, etkinlik sonunda kadınlarla birlikte mor balon uçurdu.
BOĞAZİÇİ'NDE KADINLARLA EV BULUŞMASI
Daha sonra Mutlu, Boğaziçi semtinde ev ziyareti gerçekleştirdi. Civarda yaşayan kadınların yoğun
katılımıyla gerçekleşen buluşmada Mutlu, bölgeye yönelik taleplere kulak verdi. Önümüzdeki 5 yıl
boyunca en çok kadınlara dokunacaklarını dile getiren Mutlu, "Kadınları çok önemsiyoruz. Yenı
dönemde kreş, spor alanları, semt merkezleri, sosyal tesis ve park gibi talepleri yerine getireceğiz.
Amacımız tüm mahallelere eşit hizmet götürmek. Mutlaka Halk Günleri düzenleyeceğiz. Herkes
gelsin derdini anlatsın istiyoruz. Sokaklara zaman ayırmamız gerektiğini çok iyi biliyorum. Sizden
isteğim kuracağımız mahalle meclislerinde aktif olmanız" dedi. Ev buluşmasının ardından Başkan
Adayı Mutlu, Alsancak semtinde kadınlara karanfil dağıtımı gerçekleştirdi.
FEMİNİST GECE YÜRÜYÜŞÜ'NE KATILDI
Mutlu son olarak, "Gücümüzü birbirimizden gücümüzü feminizmden alıyoruz" şiarıyla düzenlenen
Feminist Gece Yürüyüşü'ne katıldı. Yüzlerce kadının katılımıyla Kıbrıs Şehitleri Caddesi'nde
gerçekleşen coşkulu yürüyüşte, Mutlu'nun elinde taşıdığı "Belediyeyi yönetirim bulaşığı karışmam"
yazılı döviz büyük beğeni topladı. Mutlu, "Kadın cinayetleri politiktir";,";Yaşasın kadın dayanışması"
"Dünyayı yerinden oynatacağız" ve "Kadınlar yürüyor, mücadelemiz büyüyor" sloganlarına da yüksek
sesle eşlik etti.
YORUMLAR
Yorum Yap