Alaçatı Ot Festivali'nin yıldızı Enginar oldu
13. Alaçatı Ot Festivali bu sene 18-21 Nisan'da büyük bir coşku eşliğinde düzenlendi.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
CEMRE YUVARLAK- ELANUR SARIKAYA/ EGELİ GAZETE- 13. Alaçatı Ot Festivali bu sene 18-21 Nisan'da büyük bir coşku eşliğinde düzenlendi. Bir çok ilden Çeşme'ye akın eden ziyaretçiler Alaçatı'yı çok beğendiklerini ve Ot Festivalinin çok heyecanlı olduğunu vurguladı. Festivalde çeşit çeşit otlar dikkat çekti. Enginar bu senenin yıldızı oldu. Şevketi bostan, acı ot, kuzukulağı, arapsaçı, ebegümeci, radika, deniz börülcesi, tembel avrat out, kuşkonmaz, biberiye otu gibi çok sayıda bitkinin yanı sıra otlu yemeklerde stantlarda yer buldu.
"4 KİŞİLİK BİR AİLE ENGİNAR YEMEĞİNİ 300 TL'YE YİYEBİLİR"
Festival stantlarında Enginar satan satıcı festivalin ilçe için çok değerli olduğunu vurguladı. Bu senenin en çok yapılan yemeğinin Enginar olduğunu söyleyen satıcı, "Kendi yöremizden hem de kendi yetiştirdiğimiz otlar var. Bu sene biraz erken yapıldı festival. Örneğin Şevketi Bostan'ın tam mevsimi. Festival bizim için çok önemli bir değere sahip. Ülkenin her yerinden ilçemizi görmeye gelen bir çok ziyaretçiyi ağırıyoruz. Hem turizm olarak hem de yöremizin geleneklerini göreneklerini tanıtıyoruz. Genelde bu sene enginarla ilgili yemekler yapıldı. Enginar dolması, Sebzeli enginar. Enginar'ın porsiyonu 50 TL'den başlıyor. Çanak Enginar'dan bahsedersek 4 kişilik bir aile bu yemeği 300 TL'ye yiyebilir" dedi.
"OTLARI TOPLAMAK İÇİN BÖLGEYİ TANIMAK LAZIM"
Otları bulmanın kolay olmadığını ve her otun yöresinin bilinmesi gerektiğini söyleyen satıcılar, "Otları bulmak için dağa çıkıyoruz. Her dağda farklı bir ot var. Her kekiğin bile farklı yöresi var. Çiçek kekiğii farklı bir yerde, karabaş otunu farklı başka bir dağda buluyoruz. Otları ve bölgeleri tanımak lazım. Ot festivali şehre bir canlılık katıyor bize de ek gelir kaynağı oluyor. Bu anlamda çok mutluyuz"
YORUMLAR
Yorum Yap