İzmir’in doktor Büyükşehir Belediye Başkanı Tugay’dan şaşırtan karar: Eşrefpaşa Hastanesi ek bina inşaatı rafa kalkıyor
İzmir’de 116 yıldır hizmet veren Eşrefpaşa Hastanesi’nin depremde zarar gören birimleri için yapılacak ek binası inşaatının çalışmalarının durdurulduğu öğrenildi.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
UMUT TOKTAŞ/EGELİ GAZETE-Türkiye’de doğrudan bir belediyeye bağlı tek hastane olan Eşrefpaşa Hastanesinin ek bina inşaatının İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay’ın isteğiyle rafa kaldırılacağı öğrenildi. İzmir Büyükşehir Belediyesinin doktor belediye başkanının göreve gelir gelmez böyle bir karar alması şaşkınlıkla karşılandı.
DEPREMDE ZARAR GÖRDÜ
Eşrefpaşa Hastanesi’nde 30 Ekim 2020’deki İzmir depreminde çocuk, yeni doğan ve kadın doğum servisiyle doğumhaneler ile acil servislerin olduğu binalar kullanılmaz duruma geldi. Bu birimler geçici olarak kapatılmıştı. Hastanenin tam kapasiteyle İzmirlilere hizmet vermesi için iki katı bdorum olmak üzere toplam 7 katlı yeni bina inşaatı için ihaleye çıkalacaktı. 11000 metrekarelik yeni binada 6 ameliyathane, acil servis, acil röntgen, acil laboratuvar, ameliyat odası, yeni doğan yoğun bakım ve normal yoğun bakım, kadın doğum ve çocuk servisleri ile 34 hasta odası olacaktı.
HER GÜN 1500 HASTA ŞİFA BULUYOR
İzmir’de 1908’den beri 116 yıldır hizmet veren Eşrefpaşa Hastanesi’nde; Beyin cerrahı, kalp-damar cerrahı ve onkoloji dışındaki bütün branşlarda hizmet veriliyor. Hastaneden her gün dar gelirli 1500 hasta hizmet alıyor. Deprem nedeniyle hastanenin yatak ve ameliyathane kaybı oldu. Ameliyathanelerin kaybı nedeniyle Sağlık Bakanlığı onayıyla Alsancak Devlet Hastanesi’yle bir ameliyathane salonu kullanım protokolü imzalandı. Ameliyathanelerin bir kısmı orada yapılmaya başladı. Tüm bu zorlukların giderilmesi ve daha çok hastaya hizmet için hastanenin yeni binasının bir an önce yapılması gerekiyor.
YORUMLAR
Yorum Yap