1387 yıllık Kerbela hüznü Bornova’da hatırlandı
Bornova’nın Yeşilova Mahallesi’nde, İmam Hüseyin ve Kerbela şehitlerini anma programı düzenlendi. Yeşilova Ehl-i Beyt Camii Derneği tarafından organize edilen etkinlikte Kerbela’da yaşanan acının 1387 yıldır İslam dünyasının ortak hüznü olduğu vurgulandı.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
Bornova’nın Yeşilova Mahallesi’nde, İmam Hüseyin ve Kerbela şehitlerini anma programı düzenlendi. Yeşilova Ehl-i Beyt Camii Derneği tarafından organize edilen etkinlikte Kerbela’da yaşanan acının 1387 yıldır İslam dünyasının ortak hüznü olduğu vurgulandı.
Kur’an-ı Kerim tilavetiyle başlayan programda, 680 yılında yaşanan Kerbela olayını konu alan canlandırma izleyenlere duygusal anlar yaşattı. Etkinliğe Bornova protokolü, Ehlibeyt dernekleri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Programda konuşan Bornova Kaymakamı Muzaffer Şahiner, Kerbela’da yaşanan acının asırlardır İslam dünyasının yüreğinde hissedildiğini belirterek, Hz. Hüseyin ve beraberindekilerin sabır ve duruşunun önemine dikkat çekti.
Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki ise Kerbela’nın tarihsel bir hafıza olduğunu vurgulayarak, zulme karşı duruşun her dönemde korunması gerektiğini ifade etti. Eşki, günümüzde yaşanan insani krizlere değinerek, adalet ve barış çağrısında bulundu.
Yeşilova Ehl-i Beyt Camii Hocası Abdullah Şabahat da Hz. Hüseyin’in İslam tarihinde hak ve adalet mücadelesinin simgesi olduğunu belirterek, Kerbela’nın unutulmaması gerektiğini söyledi.
Program, yapılan konuşmalar ve dualarla sona erdi.
YORUMLAR
Yorum Yap