‘’Geminin gelmemesi için ne gerekiyorsa yapacağız’’
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, 900 ton asbestli olduğu iddia edilen Sao Paulo gemisi ile ilgili yaptığı açıklamada ‘’Bu gemi gelirse İzmir’i ayağa kaldıracağız. O zaman ne yapacağımızı herkes görecek. Biz o geminin gelmemesi için ne gerekiyorsa yapacağız’’ şeklinde konuştu.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
Brezilya donanmasına ait savaş gemisi Nae Sao Paulo, söküm için yola çıkmıştı. Asbest yüklü geminin 20 gün sonra Aliağa’ya ulaşacağı belirtiliyor.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, ‘’Gemi olma özelliklerini tamamen kaybetmiş, yüzdürülerek getirilen bir kargo, içi zehir atıklarla dolu bir çöp bu. Ama biz dünyanın çöplüğü olmak istemiyor’’ dedi.
‘’Dünyada bu işi yapan üçüncü büyük ülke konumundayız; Hindistan ve Bangladeş’ten sonra’’ diyen Soyer, şöyle devam etti:
Yetkililer bize ve kamuoyuna doyurucu bir açıklama yapmadı şu ana kadar. Gemi geldiğinde kontrol edeceğiz, bir sıkıntı varsa geri göndeririz, gibi bir açıklama yaptılar. Geminin içinde 9,6 ton asbest olduğunu iddia ettiler. Fakat geminin ikizi Celmenceau’nun sökümünde 769 tından fazla asbest, diğer atıklarla beraber bin 500 tonun üzerinde zehirli atık çıktığını biliyoruz. Bu gemi de onun ikizi.
Bu gemi gelirse İzmir’i ayağa kaldıracağız. Bu kabul edilebilir bir durum değil İzmir için. Bu zaten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı olarak benim asli görevim. Bu geminin bu şehre zarar vereceğini, o sökümde çalışan işçilerin sağlılarına zarar vereceğini biliyoruz.
Bu geminin ikizini sökmeyi Hindistan reddetmişti, sonra o gemi İngiltere’de söküldü. O geminin İngiltere’de sökebilmesinin nedeni de kapalı havuzlar, başka bir teknolojiyle söküm yapılıyor orada. Sao Paulo daha önce nükleer denemelere katılmış bir Fransız savaş gemisi. Bizim bu gemiyi kabul etmemiz mümkün değil.
O zaman ne yapacağımızı herkes görecek. Biz o geminin gelmemesi için ne gerekiyorsa yapacağız. Eğer gelirse de o gemiyi geri göndermek için ne gerekiyorsa da yapacağız.’’
YORUMLAR
Yorum Yap