Zorunlu kış lastiği uygulaması başladı
Ticari araçlar için kış lastiği kullanım zorunluluğu 1 Aralık bugün itibarıyla başladı. 1 Nisan 2025 tarihinde son bulacak olan uygulamada araçlarına kış lastiği taktırmayan işletmelere 2024 yılı için 4 bin 69 lira para cezası uygulanacak
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca hazırlanan kış lastiği kullanma zorunluluğu ile ilgili usul ve esaslar hakkında tebliğ uyarınca, şehirlerarası karayollarında yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan taşıtlarda her yılın 1 Aralık ile takip eden yılın 1 Nisan tarihleri arasında kalan dört aylık dönemde kış lastiği kullanılması zorunluluğu başladı. Düzenleme kapsamında 1 Aralık ile 1 Nisan arasında tüm ticari araçlarda kış lastiği kullanımı zorunluluğu bulunuyor. Özel otomobiller için ise yasal zorunluluk olmasa da kış lastiği kullanımı öneriliyor.
4 bin 69 lira para cezası
Zorunlu olduğu halde araçlarına kış lastiği taktırmayan işletmelere 2024 yılı için 4 bin 69 lira para cezası uygulanacak. Kış lastiği taktırmama cezası, Hazine ve Maliye Bakanlığınca açıklanacak yeniden değerleme oranı çerçevesinde 1 Ocak 2025 itibarıyla güncellenecek.
YORUMLAR
Yorum Yap