1. Anasayfa
  2. Haberler
  3. Güncel
  4. Yetişkin’in hemşiresinden çarpıcı açıklama: 4 Saatlik diyaliz yetersiz kaldı

Yetişkin’in hemşiresinden çarpıcı açıklama: 4 Saatlik diyaliz yetersiz kaldı

İzmir merkezli soruşturma kapsamında gözaltında bulunan Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin’in hemşiresi, Yetişkin’in şeker, kalp ve böbrek rahatsızlıkları nedeniyle yaklaşık dört yıldır ev diyalizi tedavisi gördüğünü belirterek, gözaltı sürecinde uygulanan 4 saatlik diyalizin yetersiz kaldığını açıkladı.

  • | Son Güncelleme:
  • | Egeli Gazete

Cumhuriyet Gazetesi'nden Ece İçmez'in haberine göre İzmir merkezli yürütülen soruşturma kapsamında gözaltına alınan Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin’in sağlık durumuna ilişkin açıklama yapan hemşiresi, Yetişkin’in kronik rahatsızlıkları nedeniyle düzenli olarak uygulanan ev diyalizi tedavisinin aksamasının ciddi risk oluşturabileceğini söyledi.

Hemşire, Yetişkin’in uzun süredir böbrek yetmezliği nedeniyle evde diyaliz tedavisi gördüğünü belirterek, aynı zamanda şeker hastalığı, diyabet ve kalp rahatsızlıklarının da bulunduğunu ifade etti. Yaklaşık dört yıldır ev diyalizi uygulandığını aktaran hemşire, standart dört saatlik diyaliz süresinin Yetişkin için yeterli olmadığını, bu nedenle haftanın belirli günlerinde sekiz saatlik ev diyalizi programı uygulandığını kaydetti.

Gözaltı sürecinde planlanan diyaliz seansının aksadığını belirten hemşire, “Perşembeyi cumaya bağlayan gece diyaliz yapılması gerekiyordu. Ancak dün yalnızca kontrol amacıyla hastaneye götürüldü. Diyaliz işlemi bugün gerçekleştirildi ancak dört saat sürmesi bizim için yeterli değil” dedi.

Yetişkin’in potasyum ve fosfor değerlerinin ev diyalizi sayesinde kontrol altında tutulduğunu söyleyen hemşire, son ölçümlerde potasyum seviyesinin sınırın üzerinde olduğunu belirtti. Haftada üç gün diyaliz tedavisi uygulandığını ifade eden hemşire, bir sonraki seansın pazartesi günü yapılacağını aktardı.

Diyaliz hastalarında moral ve yaşam koşullarının tedavi sürecinde büyük önem taşıdığına dikkat çeken hemşire, gözaltı sürecinin Yetişkin’in sağlık durumunu olumsuz etkileyebileceğini söyledi. Tansiyon değerlerinin zaman zaman 16 seviyelerine kadar yükseldiğini ifade eden hemşire, yeterli uyku, düzenli beslenme ve psikolojik durumun diyaliz hastaları açısından kritik öneme sahip olduğunu vurguladı.

Özel beslenme gereksinimlerine de değinen hemşire, diyaliz hastaları için yemeklerin özel yöntemlerle hazırlandığını, mevcut koşullarda ise bu beslenme düzeninin tam anlamıyla sağlanamadığını dile getirdi. Hemşire ayrıca, Yetişkin’in düzenli kullanması gereken ilaçların raporlarla birlikte yetkililere bildirildiğini ve ilaç kullanımının sürdürüldüğünü ifade etti.

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yapılmamış.İlk yorum yapan sen ol...

Yorum Yap

Bu Alan Boş Bırakılamaz
Bu Alan Boş Bırakılamaz
Yorum Yapma Şartlarını Kabul Etmediniz