Yangın faciasından sonra TÜRSAB Ege Temsilcisi Meriç’ten dikkat çeken açıklama: Sertifikalar kağıt üzerinde kalıyor
Bolu Kartalkaya’da çıkan ve 10 kişinin hayatını kaybettiği yangın sonrası İzmir’deki otellerin durumunu değerlendiren sektör temsilcileri önemli açıklamalar yaptı. TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acentaları Birliği ) Ege Bölge Temsilcisi Kıvanç Meriç, verilen sertifikaların genel olarak, Türkiye'de işlemediğini ifade ederek, "Siz bir sertifika alıyorsunuz yaptığınız işle ilgili. Ama kağıt üzerinde kalıyor. Doğru dürüst bu sertifikanın işlediğini pek görmüyoruz. Türkiye’de bu sistem maalesef böyle işliyor” dedi.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
CEMRE YUVARLAK/EGELİ GAZETE- Kış turizminin gözde bölgelerinden biri olan Bolu Kartalkaya Kayak Merkezi'nde bulunan bir Otel'de dün gece 04.00 sularında restoran katından kaynaklı olduğu tahmin edilen yangın çıktı. Korkunç yangında 10 kişi hayatını kaybederken, 32 kişinin ise son belirlemelere göre yaralı olduğu açıklandı. Konuyla ilgili Egeli Gazete'ye açıklama yapan sektör temsilcileri kritik bilgiler verdi. TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acentaları Birliği ) Ege Bölge Temsilcisi Kıvanç Meriç, verilen sertifikaların genel olarak, Türkiye'de işlemediğini ifade ederek, "Siz bir sertifika alıyorsunuz yaptığınız işle ilgili. Ama kağıt üzerinde kalıyor. Doğru dürüst bu sertifikanın işlediğini pek görmüyoruz. Türkiye’de bu sistem maalesef böyle işliyor” dedi.
TÜRKİYE’DE SİSTEM BÖYLE İŞLİYOR
TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acentaları Birliği ) Ege Bölge Temsilcisi Kıvanç Meriç, verilen sertifikaların genel olarak, Türkiye'de işlemediğini ifade ederek, "Denetime bağlamak gerekir mi bilemiyorum. Burada şuna bakmak lazım. Otellerin yaptığı yatırımlardaki özellikle güvenlik ve yangına karşı olsun, doğal afetler olsun. Yapılacak güvenlik sisteminde aksaklık var mı yok mu? Otel için değil genel konuşayım. Siz bir sertifika alıyorsunuz yaptığınız işle ilgili. Ama kağıt üzerinde kalıyor. Doğru dürüst bu sertifikanın işlediğini pek görmüyoruz. Ama personel eğitimi ve önlemlerin devamını sağlamak çok önemli. Sertifika var mı var. Türkiye'de böyle işliyor bu sistem maalesef. Çok sağlam olmayan bir sistem. Bunun üzerinde durmak gerekiyor. Somestr döneminde otellerin en yoğun olduğu dönemdeyiz. Çok üzülüyoruz" ifadelerini kullandı.
TURİZMCİLERİN PROFOSYONEL ANLAMDA BİLİNÇLİ OLMASI GEREKİYOR
"Sadece denetimle değil turizmcinin profesyonel anlamda bilinçli olması lazım" diyen Meriç, "Herhangi bir problem olmadan hizmet verebilmek açısından kendi kendine denetim yapılması gereken ortamlar. O denetimler öyle veya böyle rutin şekilde yapılmaya çalışıyor. Yüzde yüz sistem yok. Ama bunu devletten değil kendimizden yapacağız. Kendimiz de insan sağlığı için dikkat etmemiz gerekiyor. Bu sadece turizm sektöründe değil genel olarak böyle olması gerekiyor. Biz ticaret yapıyorsak insanı koruyacak faktörlere dikkat etmemiz gerekiyor. Bu konuda öz eleştiri yapmamız gerekir. Aldığınız sertifikanın hakkını vereceğiz. Başka çare yok. Denetim dediğimiz olay bunu yapıp yapmadığımızı denetliyor. Konu bu aslında. Turizmin daha yoğun olduğu bölgelerde bu bilinç gelişmiş vaziyette” diye konuştu.
DENETİMLE İLGİLİ SIKINTI YOK
ÇEŞTOB (Çeşme Turistik Otelciler Birliği) Başkanı Orhan Belge, İzmir özelinde otellerdeki durumu anlattı. Belge, "İzmir'de denetimsiz geçirdiğimiz bir günümüz yok, çok sıkı takip ediliyoruz" diyerek, yangın sebebiyle üzgün olduğunu vurguladı.
Belge, "Hepimiz çok üzüldük. Denetimler yapılıyor. Konuyla ilgili hiç bir bilgi yok. Bu saatten sonra neden çıktığı önemli değil ama ölen yaralanan vatandaşlarımız var. İzmir'de denetimlerimizde bir sıkıntı yok. Çok sıkı denetimler yapılıyor. Denetimsiz geçirdiğimiz bir günümüz bile yok. Ama dediğim gibi bir anlık bir şey. Olabiliyor" diye konuştu.
"İŞ GÜVENLİĞİ VE PERSONEL EĞİTİMİ ÇOK ÖNEMLİ"
ÇEŞTOB Başkan Yardımcısı Gökçe Kesikçiler, konuyla ilgilli otellerin İzmir'de çok yüksek standartlarda hizmet verdiğini belirterek iş güvenliği ve personel eğitimine değindi. Kesikçiler, "Oteller aslında prosedürler, denetimler standartlar anlamında Türkiye genelinde çok yüksek standartlarda hizmet veriyorlar. Ve her türlü kalite yangın, denetim, eğitim iş güvenliği bu anlamda çok sıkı takip ediliyor. Her otelin uzmanları var, takip ediliyor. Bu çok üzücü bir olay ama münferit bir hadise diye düşünüyorum. Otellerimizin tamamında çok sıkı denetimler kendi iç denetimlerimiz de var. Ayrıca bütün yangın sistemleri yeni sistemlerin hepsi otellerde mevcut. Bu çok talihsiz bir durum" dedi.
YORUMLAR
Yorum Yap