Urla’nın 2 bin 600 yıllık Bağ Bozumu Şenliği başladı
Dünya'nın önemli gastronomi duraklarından Urla'nın 2 bin 600 yıllık Geleneksel Bağbozumu Şenliği başladı. Renkli görüntülere sahne olan şenliğin açılışı rahvan atları ve çiftçilerin traktörleriyle kortej geçişiyle başladı
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
Dünya'nın önemli gastronomi duraklarından Urla'nın 2 bin 600 yıllık Geleneksel Bağbozumu
Şenliği başladı. Renkli görüntülere sahne olan şenliğin açılışı rahvan atları ve çiftçilerin
traktörleriyle kortej geçişiyle başladı
İzmir'in binlerce yıllık bağcılık geleneğine sahip Urla Geleneksel Bağbozumu Şenlikleri başladı.
Şenliğin açılışına İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Urla Belediye Başkanı
Selçuk Balkan, Urla Kaymakamı Mustafa Gözlet, Bayraklı Belediye Başkanı İrfan Önal, İzmir
Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Daire Başkanı Bülent Üngür, Urla Ziraat Odası
Başkanı Muharrem Uslucan, siyasi parti temsilcileri, oda ve sivil toplum kuruluşlarının
başkanları, meclis üyeleri, muhtarlar, çiftçiler ve vatandaşlar katıldı.
Şenlik, Urla Belediyesi önünde düzenlenen kortejle başladı. 2 bin 600 yıllık geleneği temsilen
rahvan atların geçişiyle başlayan kortej; üzüm, incir, kavun, karpuz üreticileri traktörleriyle
devam etti. Genç çiftçilerin ağırlıkta olduğu korteji Başkan Dr. Cemil Tugay, Urla Belediye
Başkanı Selçuk Balkan ve protokol selamladı. Kortejin ardından Urla Cumhuriyet
Meydanı'ndaki açılış törenine geçildi. Açılış töreni öncesi Urla Halk Oyunları ekibi, zeybek
gösterisiyle izleyenleri büyüledi.
Urla'nın üretim potansiyeline dikkat çekti
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Urla'nın ürün deseni açısından önemli bir
bölge olduğunu söyledi. Tugay, “İzmir'in 30 ilçesinin her biri ile ilgili pek çok hayalimiz, plan
ve projemiz var. Hepsini aşama aşama hayata geçiriyoruz. Bir taraftan bu yıl yaşanan
kuraklık, aşırı sıcak hava, yangınlar... Tüm bunlar bize bir şeylerin yolunda gitmediğini
gösteriyor. Her biriniz bir şeyleri daha iyi yönetmeniz gerektiğinin farkındasınız. Biz de bunu
düşünüyoruz ve önlemler alıyoruz” dedi.
“Toprağın kalitesi ürünün verimini belirliyor”
Urla'nın zeytini, zeytinyağı, üzümü ve üzümden elde edilen ürünlerinin çok önemli bir değer
olduğunu vurgulayan Başkan Dr. Cemil Tugay, şunları söyledi: “Çiftçilerimiz, ziraatçılarımız,
güzel ürünler elde ediyorsunuz. Toplumlarda da insanların yetişmesini sağlayan şey
kültürdür. Kültür; biraz önce zeybek oynayan arkadaşların yaptığı gibi, geçmişte sahip
olduğumuz değerleri geleceğe taşıma işidir. Ama eğer aldığımızı aynı şekilde geleceğe
taşıyorsak, biz bir şeyleri eksik yapmışız demektir. Üzerine bir şeyler koymak zorundayız.
Çocuklara nasıl bir kültür zemini sunarsak, onlara bilgi olarak ne verirsek gelecekte onlar
bunun üzerine bir şeyler yapacaklar.”
Şenliğin açılış töreninde konuşan Başkan Balkan; “Bu şenlikte sadece üzümü değil; emeği,
dayanışmayı ve umudu topluyoruz. Hep birlikte bu mirası, çocuklarımızın ve torunlarımızın
yarınlarına taşımaya söz veriyoruz. Bizler bugün, geçmişin bereketini geleceğe taşıyor, bu
toprakların mirasını üreticimizle omuz omuza koruyoruz” dedi.
Balkan konuşmasına şöyle devam etti;
“Urla, tarih boyunca bereketli toprakları, eşsiz mutfak kültürü ve sürdürülebilir tarım
anlayışıyla öne çıkmış, pek çok medeniyete ev sahipliği yapmış bir merkezdir. Dünyanın en
eski liman kentlerinden biri olan ilçemiz, yüzyıllar boyunca farklı kültürlerin buluşma noktası
olmuş ve bu zenginlik mutfak kültürüne de yansımıştır. Bizler de bu zenginliğimizi hem
üretimi hem de esnafımızı güçlendirmek adına Gastrofarm Urla çatısı altında geleceğe
taşıyoruz. Bu yıl ilk kez hayata geçirdiğimiz hasat şenlikleri ile Geleneksel Mart Dokuzu Urla
Ot Bayramı, Enginar Festivali, Bağbozumu Şenlikleri, Hasat Şenlikleri ve Zeytin ve Sanat
Festivali gibi beş büyük etkinliğe ev sahipliği yapıyoruz.”
BAŞKAN BALKAN: “HER ZAMAN ÜRETİCİMİZİN YANINDAYIZ”
Yerel yönetimlerin en önemli görevlerinden biri, bölgenin ekonomik, sosyal ve kültürel
kalkınmasına katkı sunmaktır diyen Balkan; “Bu doğrultuda, gastronomi turizmini
geliştirirken üreticimizin yanında olmaya devam ediyoruz. Urla Belediyesi olarak, bu
bereketin devamı için yalnızca bugünü değil, geleceğimizi de düşünüyoruz. Tarımın ilçemizde
güçlenmesi, üreticimizin emeğinin karşılığını alabilmesi için Tarımsal Hizmetler
Mahallesi’nde üreticilerimize 150 kilogram nohut tohumu desteği verdik. 15 dekarlık alanda
ekilen bu tohumlardan yaklaşık 1,5 ton nohut hasadı yapıldı. 20 mahallede toplam 15 bin
zeytin fidanını toprakla buluşturduk. Börülce yetiştiriciliği yapmak isteyen 15 üreticimize hem
tohum hem taban gübre desteği sağladık. Karpuz üretimi için 50 üreticimize 20 dekarlık
alanda ekilecek şekilde tohum desteği verdik, bu ekimden 400 ton rekolte bekliyoruz. Çeşme
merkezli yangında zarar gören Zeytineli Mahallemiz’deki hayvancılık yapan üreticilerimize 19
ton saman desteği sağladık. Kırsal mahallelerde 7 farklı çeşitte toplam 50 bin kışlık sebze
fidesini hibe ettik. Ürünlerin doğrudan tüketiciye ulaşabilmesi için Uzunkuyu Üretici pazarını
açtık. “Köylünün malı köylüde kalacak” anlayışıyla, 6360 sayılı yasa ile belediyemize devrolan
tarımsal alanları kooperatiflerle işbirliği içinde yeniden üreticimize kazandırdık. Çiftçilerimize
yönelik zeytin ve nergis hastalıkları, tıbbi bitkiler ve toprak analizi konularında köy köy
eğitimler verdik. Tüm bu çalışmalar, üreticimizin emeğinin karşılığını alması, üretimin
sürdürülebilir olması ve tarımın Urla’da güçlenmesi içindir. Çünkü biz biliyoruz ki; tarımı
desteklemek, geleceğimizi desteklemektir” ifadelerini kullandı.
Urla Ziraat Odası Başkanı Muharrem Uslucan da, " Bizler bu kadim mirasın bugünkü
temsilcileri ve emanetçileriyiz. Bağlarımız sadece ekonomik değer taşımaz. Kültürümüzün,
soframızın ve misafirperverliğimizin de bir parçasıdır. Urla'da yetişen üzümler lezzeti ve
aroması ile fark yaratıyor. Burada kutladığımız bağbozumu aslında sabrın, emeğin ve doğaya
saygının bayramıdır. Bir salkım üzüm, bir yıllık emek demek. İlk filizinden son hasada kadar
geçen süreç, çiftçimizin toprağa olan sevgisinin en somut göstergesidir" diye konuştu.
Açılış töreninin ardından Başkan Tugay, Başkan Balkan ve Kaymakam Gözlet, Urla
Bağbozumu Şenlikleri kapsamında düzenlenen ürün yarışmasında sebze, meyve, çiçek ve
hayvancılık kategorisinde dereceye giren çiftçilere ödüllerini takdim etti. Ödül töreninin
ardından Geleneksel Üzüm Sıkımı etkinliği düzenlendi. Şenlik, söyleşi ve konserlerle devam
edecek.
YORUMLAR
Yorum Yap