1. Anasayfa
  2. Haberler
  3. Güncel
  4. Türk milletinin kara günü: İzmir Ata’sını andı

Türk milletinin kara günü: İzmir Ata’sını andı

Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk, ebediyete intikalinin 87. yılında tüm yurtta düzenlenen törenlerle anıldı. Saatler 09.05’i gösterdiğinde, İzmir ve tüm Türkiye'de bir kez daha büyük önder için saygı duruşunda bulundu.

  • | Son Güncelleme:
  • | Egeli Gazete

CEMRE YUVARLAK/EGELİ GAZETE- Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk, ebediyete intikalinin 87. yılında tüm yurtta düzenlenen törenlerle anıldı. Saatler 09.05’i gösterdiğinde, Türkiye bir kez daha büyük önder için saygı duruşunda bulundu.

Saatler 09.05’i gösterdiğinde hayat durdu, Atatürk’ün evlatları Ata’sını andı. İzmir’de Cumhuriyet Meydanı’nda sirenlerin çaldığı o dakikalarda yaşam durdu; araçlar, fabrikalar, okullar ve sokaklar sessizliğe büründü.

İzmir Cumhuriyet Meydanı’ndaki törene, İzmir Valisi Süleyman Elban, Garnizon Komutanı İrfan Özsert ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay’ın Atatürk Anıtı’na çelenk bırakmasının ardından, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’na geçildi. Milletin gönlünde ölümsüzleşen Atatürk, 87 yıl sonra da aynı özlem, minnet ve saygıyla anıldı.

“Yeri doldurulamadı; hiçbir zaman doldurulamaz”
Törenin ardından günün anlamını değerlendiren Başkan Dr. Cemil Tugay, “Ülkemiz 87 yıldır bir hüzün yaşıyor. Kendi bağrından yetişmiş ve bugüne kadar yaşamış en büyük vatansever olan Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü kaybedişimizin üzerinden 87 yıl geçti. Yeri doldurulamadı; hiçbir zaman doldurulamaz. Onu kaybettiğimiz gün bizim için acı bir gün. Ama diğer taraftan da Atatürk’ün bize bıraktığı mirasa layık olmak, onun gereğinin yapmak için de her şeyin yeniden düşünülmesi gereken bir gün. Onun hayalindeki cumhuriyet, bugünden daha başka bir cumhuriyet miydi diye düşünüyorum. Bence daha çok çalışılması lazım. Hepimize düşen çok görev var. Işıklar içinde uyusun. Yaşadığımız süre boyunca onu her zaman sevdik, her zaman büyük minnet duyduk. Ölene kadar da böyle devam edecek” diye konuştu.
 
“Atatürk’ün hayalindeki Türkiye bu değil”
Başkan Tugay, “Her şeyden öte millet bilincini, vatandaş bilincini taşıdı ülkeye. Daha önceden millet diye bir şey yoktu. Vatandaş hakları yoktu. Öyle bir ortamda inanılmaz bir devrim yaptı. Biz hepimiz bir milletiz dedi. Herkese eşit haklar verdi. Hiç olmayan demokrasinin temellerini attı. Bugün artık bir öz eleştiri yapmamız lazım. Daha iyi olmalıydık. Kendi evlatlarını başka ülkelere kaptıran bir ülke konumundayız. Yoksulluk, işsizlik, pahalılık, barınma, sağlık problemleri, eğitim kalitesinin düşmesi gibi pek çok şey sayabiliriz. Atatürk’ün hayalindeki Türkiye bu değil. Bizim bu durumu çözmemiz lazım.  Bunu mutlaka düzeltmemiz lazım. Hepimizin üzerine düşen görev bu. Çok büyük bir insan, dünyaya gelmiş en büyük lider, bir deha. Yüreği insanlara karşı sevgi dolu. Ona layık olmak için daha çok çalışmamız lazım” ifadelerini kullandı.

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yapılmamış.İlk yorum yapan sen ol...

Yorum Yap

Bu Alan Boş Bırakılamaz
Bu Alan Boş Bırakılamaz
Yorum Yapma Şartlarını Kabul Etmediniz