Tugay'dan Ünsal'a fırça: ''Karşıyaka hiç bu hale düşmemişti''
İzmir’in Karşıyaka ilçesinde DİSK Genel-İş 10 No’lu Şube üyesi işçiler, maaş ve geriye dönük toplu iş sözleşmesi haklarını alamadıkları gerekçesiyle başlattıkları grev nedeniyle çöpler toplanmıyor. Karşıyaka Belediyesi’ne bağlı Kent A.Ş. ve Personel A.Ş. çalışanlarının katıldığı eylemde, belediye ile yapılan görüşmelerden sonuç çıkmaması üzerine çöp yığınları ilçe genelinde büyüdü.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
Egedesonsöz'ün haberine göre, İzmir’in Karşıyaka ilçesinde DİSK Genel-İş 10 No’lu Şube üyesi işçiler, maaş ve geriye dönük toplu iş sözleşmesi haklarını alamadıkları gerekçesiyle başlattıkları grev nedeniyle çöpler toplanmıyor. Karşıyaka Belediyesi’ne bağlı Kent A.Ş. ve Personel A.Ş. çalışanlarının katıldığı eylemde, belediye ile yapılan görüşmelerden sonuç çıkmaması üzerine çöp yığınları ilçe genelinde büyüdü.
Çöp krizi üzerine İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, Karşıyaka’ya gelerek sahaya indi. Karşıyaka Çarşı’da, Belediye Başkanı Yıldız Ünsal’ın da bulunduğu ekiplerle çöpler toplanmaya başlandı. Ancak vatandaşların sorunlarını dile getirmesi üzerine Tugay ile Ünsal arasında tartışma yaşandığı öğrenildi.
Tugay’ın Ünsal’a dönerek, “Karşıyaka’da 5 yıl başkanlık yaptım. İlçeyi bu hale hiç düşürmedim. Niye doğru düzgün belediyecilik yapmıyorsunuz. Harmandalı’daki sorunlardan, TIR’ların geri dönmesinde yaşananlardan bahsediyorsunuz ama şu an belediye ile işçiler arasında yaşanan bir sorun var” dediği aktarıldı.
İŞÇİLERDEN TUGAY'A TEPKİ
Çöplerin toplandığı sırada Tugay, belediye hizmet binasına geçti. Burada işçilerle karşılaşan Tugay, maaşlarını alamadıklarını söyleyen işçilerin tepkisiyle karşılaştı. İşçiler, “Aylardır maaş alamıyoruz, büyükşehir olarak da siz buraya müdahale ederek eylemimizi kırıyorsunuz. Bu konu bizimle Karşıyaka Belediyesi arasında bir konu. Müdahaleniz doğru değil” diyerek itiraz etti.
Tugay’ın, Başkan Ünsal ve sendika temsilcilerinin katıldığı bir toplantı gerçekleştirdiği öğrenildi. Toplantının ardından Tugay belediye binasından ayrıldı.
ÇÖP ARAÇLARI ENGELLENDİ
Öte yandan, görüşmeler sürerken İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı çöp araçlarının, sendikalı işçiler tarafından durdurularak ilçede çöp toplamasının engellendiği görüldü.
YORUMLAR
Yorum Yap