Tugay’dan iş dünyasına sitem: Katkı konusunda saklananlar var
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, İzmir Enternasyonal Fuarı’nın açılışı öncesi yaptığı konuşmada, fuarın İzmir ve Türkiye için taşıdığı önemi vurguladı. Tugay, fuarın geçmişten bugüne uzanan köklü hikâyesini hatırlatarak, bu yıl yapılacak yenilikler hakkında bilgi verdi. Tugay, iş dünyasına sitemde bulunarak, “Katkı ve yardım konusunda söz verilmesine rağmen, sözünü tutmayanlar ve kaçıp saklananlar var” diye konuştu.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
CEMRE YUVARLAK/EGELİ GAZETE- İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, 94. Enternasyonal Fuarı’nın açılmasına günler kala İzmir Kültürpark’ta İsmet İnönü Kültür Merkezi önünde basın toplantısı düzenledi. Toplantıya, Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak, İZFAŞ Genel Müdürü, Tuğçe Cumalıoğlu, Migros Kuzey Ege Bölge Direktörü Güneş Fırıldak konuşmacı olarak yer aldı. Bu sene 94. Enternasyonal Fuarı “Fuar Şehrin Kalbinde” sloganıyla kapılarını açacak. Fuarın ana sponsoru yine Folkart ve Migros oldu.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, İzmir Enternasyonal Fuarı’nın açılışı öncesi yaptığı konuşmada, fuarın İzmir ve Türkiye için taşıdığı önemi vurguladı. Tugay, fuarın geçmişten bugüne uzanan köklü hikâyesini hatırlatarak, bu yıl yapılacak yenilikler hakkında bilgi verdi. Tugay, iş dünyasına sitemde bulunarak, “Katkı ve yardım konusunda söz verilmesine rağmen, sözünü tutmayanlar ve kaçıp saklananlar var” diye konuştu.
“KATKI KONUSUNDA SAKLANANLAR VAR”
Az sponsor olduğunu ve destek beklediklerini ifade eden Tugay, “Sponsorlarımızla ilgili yalvar yakar olamayız. Dilenecek değiliz. Kimse bize destek olmasa da bunu yapacağız ama bir asalet ve duruştur. Bazı insanlar siz söylemeden bir ihtiyacınız varsa yanınızda yer almaya hazırız derler. Başka insanlardan da beklerken onların kaçıp saklandığını görüyoruz. Söz verenlerin gerekçesiz şekilde sözünden döndüğünü görüyoruz. İzmir’e sahip çıkacak başka insanlar var. Onlardan belediyeye bir aile mensubu gibi güvenlerini ve çaba göstermelerini bekliyorum” dedi.
“KÜLTÜRPARK PLANI VATANDAŞLARIN GÖRÜŞÜ İLE YAPILDI”
“Pek çok etkinliği planladık” diyen Tugay, “Burası sosyalleşme ve spor alanı, kütüphane yoktu Kültürpark oluyor. Sergi salonu, kafeterya, açık hava tiyatrosu restore edilecek. Bunlar yapılacak. Kültürpark alanı planı bakanlığa sunuldu. Plan yeşil dokuyu korumak ve sosyalliğini koruyan bir plan, bina falan değil. Vatandaşımızın görüşleri alınarak yapıldı bu plan. Betonları kaldıralım en az betonarme yapıyı kaldıralım diye düşünmüş bir insanım hatırlarsanız bu alanda yeni yıl pazarı dahil çok etkinlik yapıyoruz. Etiklik alanı olacak rastgele her yerde yapılmayacak. Ağaç sayısı ve spor imkanlarını arttırmak gibi kararımız var” dedi.
“KARINCA KARARINCA DESTEK OLACAKSINIZ”
Tugay, konuşmasının devamında şu ifadeleri kullandı: “Bu şehrin herkese daha fazla bir şey verebilmesi için insanların bir şeyler vermesi lazım. Orayı burayı yak, insanların huzurunu kaçır, İzmir üzerinden kazanayım ama İzmir’e beş kuruş vermeyeyim, bu olacak bir şey değil. Bu ne İzmir’i sevmektir ne geleceğe sahip çıkmıştır. Biz burada çalışıyoruz. Siz ne yapıyorsunuz? Sadece kendi işletmenize daha fazla kazandırmak için çalışıyorsanız bir şeyler yapmanız lazım. Huzur evi yapalım, kütüphane yapalım diyoruz tık yok. Efes Antik Tiyatro var, Kültür Bakanlığı zaten para vermiyor. İzmir’de 7 tane antik şehir var. Şehrin her tarafı tarihi eserle dolu. Bunları alın İngiltere’ye, Fransa’ya verin, havalara uçarlar. Biz ne yapıyoruz bekliyoruz bakanlık para versin diye. Kültür Bakanlığı 5 kuruş para vermiyor. Belediye yetmeye çalışıyor, yetemiyor. Neden İzmir’e sahip çıkılmıyor? Çıksınlar. Belediye’yi eleştir, bilmem neyi eleştir. Olmaz öyle şey. Siz de karınca kararınca destek olacaksınız. Ama ben inanıyorum. Biz kral çıplak dedikçe bir şeyleri değiştireceğiz. Biz bir şeylerin farkındayız, en ağır eleştiriyi biz kendi kendimize yapıyoruz zaten eleştirimizi ama siz ne yapıyorsunuz?”
“Bizim için özel bir an. İzmir’de pek çok çalışma yapıyoruz ama bu fuar, herkesin bildiği gibi kentin simge organizasyonlarından biridir. Türkiye’nin ilk uluslararası fuarı olarak damgasını basmıştır” diyen Tugay, fuarın sadece ticari değil, kültürel ve sosyal yönüyle de İzmir’in kalbinde yeniden canlanacağını söyledi.
“UMUTLARIN YEŞERDİĞİ BİR MEKAN”
Tugay, İzmir’in fuarcılık serüveninin 17 Şubat 1922’de başladığını hatırlatarak şunları dile getirdi:
“İzmir’in kurtuluşundan sonra büyük yangınla harabeye dönen bu alan, yoğun bir çalışmayla kültürel bir alana dönüştü ve 1936’da kapılarını açtı. Burası eğlencenin, sporun ve gençlerin kültürel dönüşümünün merkezi oldu. İkinci Dünya Savaşı yıllarında bile fuar ayakta kaldı ve barış köprüsü rolü üstlendi.”
FUAR’DA YENİLİKLER
Başkan Tugay, bu yıl fuarın farklı bir kimlik kazanacağını belirterek, birçok yeniliği paylaştı:
Bosna Hersek, fuarın onur konuğu ülkesi olacak. 1939’da inşa edilen müze binası restore edilerek sanat galerisi olarak açılacak. Resim ve Heykel Müzesi’nin bulunduğu yapı kütüphaneye dönüştürülecek. Göl Gazinosu restoran, kafe ve mutfak müzesi olarak hizmet verecek. Önümüzdeki yıl Ada Gazinosu da sosyal tesis olarak açılacak. Ünlü sanatçı Refik Anadol’un dijital sergisi fuar boyunca ve sonrasında ziyaret edilebilecek.
FUAR’DA BİR İLK: KORTEJ İLE BAŞLAYACAK
Bu yıl fuarın açılışının bir yürüyüş kortejiyle yapılacağını duyuran Tugay, “İzmir organizasyonları her zaman ilham vermiştir. Bu kortejle heyecanı uluslararası boyuta taşıyacağız. Balkan ülkelerinin halk dansları ve etkinlikleri de fuara renk katacak” dedi.
TUGAY’DAN KENT DİNAMİKLERİNE ÇAĞRI: “HERKES ELİNİ TAŞIN ALTINA KOYSUN”
Çim konserleri, söyleşiler, çocuklara yönelik etkinlikler ve farklı lezzet alanlarıyla fuarın daha da renkleneceğini kaydeden Tugay, tüm İzmirlilere ve kent dinamiklerine çağrıda bulundu:
“Bu sadece belediyenin yapacağı bir iş değil. İzmir’in hayal ettiği ivmeye kavuşması için herkesin elini taşın altına koyması lazım”
Konuşmacıların konuşmaları ise şöyle,
İSFAŞ Genel Müdürü Tuğçe Cumalıoğlu açılış konuşmasını yaptı. Cumalıoğlu, “20 yılı aşkın süredir fuarcılığa emek veriyorum. Burası fuarın başladığı yer bu sene “Fuar şehrin kalbinde” sloganıyla açıyoruz. Fuar demek İzmir Enternasyonal fuarı demek fuar demek İzmir demek çok heyecanlıyız. Cumhuriyetin önemli bir mirası, çocuklara gençlere herkese hitap edecek herkesi buluşturacak 12 günlük program hazırladım. Bu vesileyle her zaman desteğini hissettiğimiz, Cemil Tugay’a Folkart ve Migros’un temsilcilerine teşekkür ediyoruz” ifadelerini kullandı.
Migros Kuzey Ege Bölge Koordinatörü Güneş Fırıldak, Bu sene 94. Yılı kutluyoruz ve Bosna Hersek ve diğer ülkelerden gelen dostlarımızın gelmesinin mutluluğunu yaşıyoruz. Misafirlerimize keyifli deneyimler yaşatmak için, birçok stantla fuarda yer alacağız. Birçok etkinliğimizi deneyimleyebileceksiniz. Tüm paydaşlara teşekkürler. İzmir ile bütünleşen ve her yıl heyecanla beklenen fuarı daha iyi noktaya geleceğine inanıyorum. Keyifli fuar dilerim.
Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak, “İzmir sadece yaşadığımız bir şehir değil, kültürü, doğası ve mirasıyla çok özel bir kent, İzmir’de doğup büyüyen marka olarak şehrimize değer kattığımız için gururluyuz. Bu yılda fuarın ana sponsoru olduk. Bundan gurur duyuyoruz. Bu onuru bize layık gören Tugay’a şükranlarımı sunuyorum. Gönülden bağlı olduğumuz şehrimize görev olarak görüyoruz. Bu yılda iki farklı sergi ile fuarımızı buluşturuyoruz. Atlas Pavyonunda “Mavi gözleri çakmak çakmak” sergisini İzmir ile buluşturuyoruz. Folkart olarak misafir edeceğimiz sergi ise Refik Anadol’un kıymetli sergisi olacak. Folkart ailesi olarak İzmir için üretmeye paylaşmaya ve destek olmaya devam edeceğiz” diye konuştu.
YORUMLAR
Yorum Yap