Telefona en çok parayı biz ödüyoruz
Türkiye, bu kez de telefonun en pahalı olduğu ülke unvanını aldı. Yüzde 100’den fazla vergi ödeyen Türkiye’yi yüksek fiyatta 2.876 dolar ile Brezilya, 2.404 dolar ile Hindistan takip ediyor.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
Ekonomik krizin faturası vatandaşlara yıkılınca Türkiye, yüksek vergiler dolayısıyla birçok ürüne dünya standartlarının üstünde fiyatlar ödemeye başladı. TL'de yaşanan değer kaybı ve vergiler, Türkiye'yi telefona en fazla parayı ödeyenlerin ülkesi olarak zirveye taşıdı. Vergilerle iPhone 15 Pro Max'ın (1 TB) satış fiyatı Türkiye'de 3.457 dolara (92.999 TL) çıktı. Türkiye bu rakam ile 21 ülkeyi geçti ve modelin en pahalıya satıldığı ülke unvanını kazandı.
ABD'li teknoloji devi Apple'ın tanıttığı iPhone 15 serisinde yer alan iPhone 15 Pro Max'ın (1 TB) Türkiye'deki vergisiz fiyatı 43.013 TL. Ancak Türklerin bu modeli almak için yüzde 1'lik Kültür Bakanlığı payı için 430 TL, yüzde 12'lik TRT payı için 5.213 TL, yüzde 50'lik Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) payı için 24.328 TL, yüzde 20'lik Katma Değer Vergisi (KDV) payı için de 15.499 TL ödemesi gerekiyor. Toplamda 45.471 TL'lik verginin yanı sıra iPhone'nin 4.514 TL'lik kârı da satış fiyatına yansıtılınca ABD'de 1.599 dolar olan cep telefonunun fiyatı Türkiye'de 3.457 (dolar kuru yaklaşık 26.90 lira) doları buluyor.
YORUMLAR
Yorum Yap