1. Anasayfa
  2. Haberler
  3. Güncel
  4. Öğrenci kartı iptal: 7 ve 26 yaşı kapsayan genç kart geldi

Öğrenci kartı iptal: 7 ve 26 yaşı kapsayan genç kart geldi

İzmir Büyükşehir Belediyesi Kasım ayı beşinci birleşimi bugün Kültürpark’ta İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, başkanlığında toplandı. İzmir Büyükşehir Belediye meclisi bütçe görüşmeleri ile devam ederken, İZBB kasım ayı beşinci birleşiminde kentlileri ilgilendiren kritik maddeler yer aldı. İZBB kasım ayı beşinci birleşiminde kentlileri ilgilendiren kritik maddeler yer aldı.  Öte yandan ulaşımda yararlanılan öğrenci kartı artık 7 ve 26 yaşı kapsayaacak şekilde öğrenci olmasına bakılmaksızın genç kart olarak mecliste oy çokluğu olarak kabul edildi.

  • | Son Güncelleme:
  • | Egeli Gazete

CEMRE YUVARLAK/EGELİ GAZETE- İzmir Büyükşehir Belediyesi Kasım ayı beşinci birleşimi bugün Kültürpark’ta İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, başkanlığında toplandı. İzmir Büyükşehir Belediye meclisi bütçe görüşmeleri ile devam ederken, İZBB kasım ayı beşinci birleşiminde kentlileri ilgilendiren kritik maddeler yer aldı. İZBB kasım ayı beşinci birleşiminde kentlileri ilgilendiren kritik maddeler yer aldı.  Öte yandan ulaşımda yararlanılan öğrenci kartı artık 7 ve 26 yaşı kapsayaacak şekilde öğrenci olmasına bakılmaksızın genç kart olarak mecliste oy çokluğu olarak kabul edildi.

ÖĞRENCİ KARTI GİTTİ, GENÇ KART GELDİ

İzmir Büyükşehir Belediyesi, sosyal devlet ilkesi, fırsat eşitliği ve toplu ulaşıma erişimde adalet hedefi doğrultusunda önemli bir düzenlemeyi meclis gündemine taşıdı. Buna göre 7–26 yaş arasındaki tüm gençleri kapsayacak “Genç İzmirim Kart / Genç Abonman İzmirim Kart” uygulamasının yürürlüğe girmesi planlanıyor.

Uygulamanın hayata geçirilmesi kapsamında, 1 Aralık 2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere toplu ulaşım ücret tarifesinde kapsamlı bir değişiklik yapılması öngörülüyor. İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 15 Ağustos 2025 tarihli ve 860 sayılı kararıyla belirlenen mevcut “Toplu Ulaşım Fiyat Tarifesi”nde yer alan tüm “Öğrenci” ibarelerinin “Genç” olarak değiştirilmesi önerildi. Ayrıca tarifede bulunan “30 yaşından gün almamış öğrenciler faydalanabilir.” ifadesinin de kapsamı genişletecek şekilde “7 yaşından gün almış, 26 yaşından gün almamış kişiler faydalanabilir.” şeklinde yeniden düzenlenmesi meclise sunuldu.

İlgili önerge ise şöyle,

“Sosyal devlet ilkesi, firsat eşitliği, ekonomik destek ve toplu ulaşım hizmetine erişimde adalet bakımından gerekli görülen ve 7-26 yaş arasındaki tüm gençleri kapsayan "Genç İzmirim Kart/ Genç Abonman Izmirim Kart" uygulamasının yürürlüğe girmesi, bu doğrultuda 01/12/2025 tarihinden geçerli olmak üzere; İzmir Büyükşehir Belediye Meclisinin 15/08/2025 tarihli ve 860 sayılı Kararı ile belirlenen "Toplu Ulaşım Fiyat Tarifesi" tablosunda yer alan tüm "Öğrenci" ibarelerinin "Genç" olarak değiştirilmesi; ayrıca tarifede yer alan "30 yaşından gün almamış öğrenciler faydalanabilir." cümlesinin "7 yaşından gün almış, 26 yaşından gün almamış kişiler faydalanabilir." şeklinde değiştirilmesi hususlarının görüşülmesi. (Ulaşım Dai.Bşk.E.2766140)”

"YETERLİ BİLGİYİ ALAMADIK"

AK Parti Bornova meclis üyesi Ercan Tekin, "Samimiyetimizle doğru neyse mücadelesini vererek görüşme sağladık. Kent içi bir ulaşım sağladığımızı zaten bizim 30 yaş üstü öğrencilerle ilgili konudan vazgeçme sebebimiz maliyetti. Maaliyet yine sırtımıza biniyor. Neyi değiştirmiş olduğumuzu anlamadık. Biz o komisyonlara nasıl çözebiliriz bakışıyla bakıyorduk. Biz önergeyi de değiştirmedik. Bunun doğru olmadığını da belirtmek istiyorum. Bugün yeni bir genç bakışıyla neye nasıl fayda sağladığıyla ilgili bir bilgimiz de yok acil geldiği için yeterli bilgiyi alamadık" dedi. 

"GEREKİRSE OLAĞANÜSTÜ OTURUM YAPALIM"

AK Parti Foça meclis üyesi Hüsnü Boztepe, "İzmir Büyükşehir Belediyesi’nde bir akıl tutulması var. Gündem başlamadan önce ara verildikten sonra konuyu söylediler genç tarifesiyle ilgili. Mümkün değil dedim çünkü bu belediyeye çok ağır bir yük getirir. Biz grup olarak bir yük almış oluyoruz. 900 binle 600 bin arası yoktur, 30 yaş üstü okuyan İzmir’de 50 bini geçmez sanmıyorum. Bir dost olarak söylüyorum bunu, bence yanlış bir şey yapıyoruz. Kurulu korumak zorundayız, kesinlikle haklısınız. Bu 21’inci maddede kurumu çok ciddi bir şekilde zarar içine sokuyoruz. Demin komisyon raporu okunurken dar gelire dikkat çekildi. Nasıl belirlenecek bu? Ben 21 yaşında şirket kurmuştum kadrom olmuştu. Bunu nasıl ölçeceksiniz? Bununla ilgili bugün bir karar alırsak önümüzdeki ay yeniden bu konu önümüze gelecek ve İzmir’i yormuş olacağız. Gerekirse olağanüstü oturum yapalım" diye konuştu. 

"İZMİR TOPLU ULAŞIMDA EN UYGUN ŞEHİRDİR"

İZBB Başkanı Cemil Tugay, "Bu sistemi tekrar tekrar değiştirmemek adına 30 yaştan sonra yeni bir sisteme geçelim diye böyle bir adım atıldı. BU kapsamda 25 yaşın altında olan insanlara indirimli biniş sağlıyoruz. 25 yaşın altında öğrenci olmayanları düşünelim. Düşünelim ki toplu taşımayı kullanıyor ve okula gitmiyor. Muhtemelen ya bir sanayide çırak ya da kalfadır, işe gidiyordur. Bu yaş grubundaki insanların bir işi olmadığı durumu da var. İstediğimiz şey herkese mümkün olan en uygun fiyata ulaşım hizmeti saplamak. İzmir toplu ulaşımda en uygun şehirdir. Hal böyleyken 25 yaşın altındaki genç arkadaşlarımızı indirimden faydalandıralım dediğimde ben vicdanen iyi hissediyorum. Bu arkadaşlarımız zaten maddi olarak başka insanlara bağımlı olan insanlar. Paramızı harcayacaksak buna harcayalım.Gönül ister ki bedava yapalım. Önümüzdeki yıllarda sizlerle beraber daha uygun fiyaylar belirleriz. Maaşı olup da açık öğretime kendini kaydettiren ileri yaş grubu olmasın istiyorum." ifadelerine yer verdi. 

 

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yapılmamış.İlk yorum yapan sen ol...

Yorum Yap

Bu Alan Boş Bırakılamaz
Bu Alan Boş Bırakılamaz
Yorum Yapma Şartlarını Kabul Etmediniz