1. Anasayfa
  2. Haberler
  3. Yerel Yönetimler
  4. Menderes'te mavi bayraklar göndere çekildi

Menderes'te mavi bayraklar göndere çekildi

Menderes Belediyesi, Çevre Etkinliği ve Mavi Bayrak Töreni ile hem çevreyi korumaya dikkat çekti hem de mavi bayrakları göndere çekti.

  • | Son Güncelleme:
  • | Egeli Gazete

Menderes Belediyesi, Çevre Etkinliği ve Mavi Bayrak Töreni ile hem çevreyi
korumaya dikkat çekti hem de mavi bayrakları göndere çekti.


Menderes Belediyesi, Çevre Etkinliği ve Mavi Bayrak Töreni’ni TÜRÇEV Yetkilileri ve
derneklerin katılımı ile gerçekleştirdi. Törende; Menderes Belediyesi Başkan Vekili
Ferdi Hepyılmaz, Belediye Başkan Yardımcıları, TÜRÇEV İzmir ve Kuzey Ege
Bölgesi Şube Koordinatörü Ayhan Örten, Özdere Çevre Derneği Başkanı Hüseyin
Yetim ve Atatürkçü Düşünce Derneği Özdere Şubesi Mustafa Koral Özen ile
vatandaşlar hazır bulundu.


Bayraklar göndere çekildi
Etkinlikte yapılan konuşmaların ardından mavi bayrak göndere çekildi. Menderes
Belediyesi, önceki senelerde sahip olduğu 3 mavi bayrağını tekrar aldı. TÜRÇEV
tarafından düzenlenen incelemelerin ardından Menderes sahilleri bu sertifikalara
tekrar layık görüldü. Menderes, halka ait sahillerde 3, otellerde 8 olmak üzere toplam
11 mavi bayrağa sahip ve İzmir’de bu konuda 3’üncü sırada bulunuyor. Mavi Bayrak,
yüzme amacıyla kullanılan suyun niteliği, çevresel eğitim ve bilgilendirme
çalışmalarının yönlendirilmesi, çevre yönetimi ve plaj düzeni ile emniyetinin
sağlanması konularını kapsayan kriterleri yerine getiren plajlara veriliyor.


Çevre temizliği yapıldı
Çevre etkinliği kapsamında Özdere Çevre Derneği üyelerinin katılımı ile sahil
temizliği yapıldı. Kiwi Water Sports & Dive Center dalış ekibinin destekleri ile de deniz
temizliği gerçekleştirildi. Dalgıç ekibi suyun altına dalarak atıkları topladı. Etkinlikte,
Zeytince Derneği’nden Pslife Style Ekibi projelerinin tanıtımını yaparak karbon ayak
izi ölçümü yaptı.


Çocuklara eğlenceli etkinlikler
Çevre etkinliğinde mavi bayrak töreninin yanında Özdere Oğan Timinci İlkokulu
3’üncü sınıf öğrencilerinin katılımı ile yüz boyama, bez çanta boyama ve tohum topu
etkinliği de gerçekleşti.


Çevre konusunda duyarlıyız
Konu hakkında açıklama yapan Menderes Belediye Başkanı İlkay Çiçek, “Çevre
konusuna duyarlı bir belediye olarak bu konuda hizmetler üretmeye özen
gösteriyoruz. Nadide doğası ile güzel Menderesimizin çevre temizliği düzenli olarak
yapılıyor. Turizmde önemli bir yere sahip olan sahil bölgemizde de sahil ve deniz
temizliğini gerçekleştiriyoruz. Sahillerimiz, daima kriterlere uygun kalarak mavi
bayrağa daima layık olacaktır. Doğamızı temiz tutmamıza katkı sağlayan herkese
teşekkür ederiz. Biz, temiz bir Menderes, umutlu bir gelecek sloganı ile doğaya
yatırım yapmaya devam edeceğiz.” dedi.

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yapılmamış.İlk yorum yapan sen ol...

Yorum Yap

Bu Alan Boş Bırakılamaz
Bu Alan Boş Bırakılamaz
Yorum Yapma Şartlarını Kabul Etmediniz