Masa dağıldı, Tugay'dan kritik açıklama: 'Benim açımdan görüşme yolu kapanmıştır'
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, belediye ile DİSK Genel-İş sendikaları arasında süren toplu iş sözleşmesi krizine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Tugay, yapılan son görüşmelerin ardından uzlaşma umutlarının azaldığını belirterek, masada çözüm arayışından çok pazarlık niyetinin hâkim olduğunu ifade etti. Tugay, "Benim açımdan görüşme yolu kapanmıştır" ifadelerini kullanarak uzlaşmanın sağlanamadığını söyledi.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
CEMRE YUVARLAK/EGELİ GAZETE- İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, belediye ile DİSK Genel-İş sendikaları arasında süren toplu iş sözleşmesi krizine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Tugay, yapılan son görüşmelerin ardından uzlaşma umutlarının azaldığını belirterek, masada çözüm arayışından çok pazarlık niyetinin hâkim olduğunu ifade etti. Tugay, "Benim açımdan görüşme yolu kapanmıştır" ifadelerini kullanarak uzlaşmanın sağlanamadığını söyledi.
"ÇÖZÜM ARAYIŞINDA DEĞİLLER"
Ben burada çözüm arayışı olan birilerini görmedim. Pazarlık yapmak için gelen birilerini gördüm. Belediye bütçesini en doğru şekilde nasıl değerlendiririz onu konuşuyoruz. Bu rakamları, hiçbir sendikanın imzalamadığı rakamlar, biz bu süreçte karşımızda değişik niyetleri olan adeta bir güç mücadelesi veren gruplar görüyoruz. O siyasi açıklamalar zaten herkesin malumu ve ben bunu reddediyorum. Ben hizmeti yapamadıktan sonra sendikacı arkadaşların gönlünü yapmışız bir anlamı yok.
"BENİM AÇIMDAN GÖRÜŞME YOLU KAPANMIŞTIR"
Bana bugün anlaşabiliriz belki dediler. Ama karşımda anlaşmayı zora sokan bir grup gördüm. Bu sendikalara üye olan arkadaşlardan çalışanlarımıza havale ediyorum. Bunları doğru değerlendirmesini bekliyorum. Sonra İzmir halkının anlayışına havale ediyorum. Bu ücretler kimsenin aldığı ücretler değil bu sorun bitsin diye üzerimize düşeni yaptık. Benim açımdan görüşme yolu kapanmıştır. Bu anlayışla görüşmemiz anlaşmamız mümkün değildir.
'PAZARLIKTAN RAHATSIZIM'
Daha önce konuştuğumuz rakamların üzerinde bir rakamla anlaşmaya çalışıyoruz. İlk altı ay 30 ikinci altı ay 19 artış verdik. Yan haklarda da işe devam ve rapor pirimi hariç diğer haklar korundu. Daha önce telaffuz ettiğim rakamların üzerine çıkmış olduk fakat burada maruz kaldığım pazarlıktan çok rahatsızım.
'SİYASET KOKAN LAFLAR EDİLİYOR'
Günlerdir Belediyenin bulunduğu ekonomik şartlar içerisinde durumu anlatmaya çalışıyorum. Arkamızda da İzmir halkı diyor ki belediyeyi sıkıntıya sokacak anlaşmaya imza atma diyor. DİSK temsilcileri yöneticileri siyaset kokan laflar ediyorlar. Siyasete malzeme edilmeye çalışılıyor. Açıkçası kimin ne kadar siyasi niyetlerle bu işe dahil olduğunu çözemez hale geldik. Şube başkanlarından birisi kurultay delegemiz. Ben şimdi bunlardan ari olarak Belediye Başkanı olarak baktığımda siyaset yapmadığıma eminim. Amacım siyaset yapmak değil belediyeyi yönetmek.
'LİMİTİ ZORLADIK'
Sorumluluğum İzmirlilere karşı. Şehrin hizmete ihtiyacı var. O hizmet için bütçeye ihtiyaç var. Diğer taraftan arkadaşlarımızın ücretlerinin düzenli ödenmesine ihtiyaç var. Bu denklemde her şeyin yerine oturması zorlanacak bir limit var. Biz bu limiti zorladık. Önümüzdeki günlerde şu konuştuğumuz rakamlar da bize zorluk çıkaracak rakamları.
"BU ŞEHRİ ANLAMAK ZORUNDALAR"
Bizim sendikadan beklentimiz kurumun, Türkiye'nin şartlarını görmesi. İzmir halkını sıkıntıya sokmaması, anlayışla karşılaması ve imzayı atması. Ben bu akşam sadece ve sadece pazarlığın başka boyutuyla bizimle muhatap olan insanlar gördüm. Bana Türkiye'nin halinden İzmir'in halinden anlayacak insanlar lazım. Beni anlamalarını istemiyorum ama bu toplumu bu şehri bu ülkeyi anlamak zorundalar. Belediye bütçesini en doğru en adaletli nasıl kullanırız onu konuşuyoruz.
YORUMLAR
Yorum Yap