1. Anasayfa
  2. Haberler
  3. Dünya
  4. Macron’dan aşısızlara sert çıkış

Macron’dan aşısızlara sert çıkış

Koronavirüsün daha bulaşıcı yeni türü Omikron nedeniyle Fransa’da günlük vaka rekoru kırılırken, Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron’un aşısızlara yönelik “Onları gıcık edeceğim, restoranlara ve kafelere gidemeyecekler” şeklindeki sözleri ülkede tartışma yarattı.

  • | Son Güncelleme:
  • | Egeli Gazete
Kerem Yeğinboy-OMİKRON varyantının hızlı bulaşması, alınan son önlemlerin istenen etkiyi yaratmaması ve nüfusun bir bölümünün hâlâ aşıya direniyor olması nedeniyle salgını frenlemekte zorlanan Fransa’da, Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron’un aşı olmayanlara yönelik açıklamaları ülkeyi karıştırdı. VAKALAR REKOR KIRDI Macron, bu kişilere sosyal hayatı kısıtlayarak baskı uygulayacaklarını söylerken vaka sayısı dün 332 bine ulaşarak rekor kırdı. Yoğun bakımdakilerin sayısı ise 3 bin 695 olarak açıklandı. AŞISIZLARA YASAK Macron, Le Parisien gazetesine yaptığı açıklamalarda, “Aşısını yaptırmayanları gıcık etmek istiyorum. Bunu sonuna kadar yapmayı sürdüreceğiz. Strateji bu. Onları cezaevine göndermeyeceğim, zorla aşılamayacağım ancak 15 Ocak’tan itibaren restorana gidemeyeceksiniz, kafede kahve içemeyeceksiniz, tiyatro ve sinemaya gidemeyeceksiniz” ifadelerini kullandı. Açıklamalara muhalefet yoğun ve sert tepki gösterdi.  

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yapılmamış.İlk yorum yapan sen ol...

Yorum Yap

Bu Alan Boş Bırakılamaz
Bu Alan Boş Bırakılamaz
Yorum Yapma Şartlarını Kabul Etmediniz