Karşıyaka Belediye işçileri kazan kaldırdı: Yarım gün iş bıraktılar
İzmir Büyükşehir Belediye işçileri ve Konak Belediye işçilerinin grev kararının ardından Karşıyaka Belediye işçileri de kazan kaldırdı. Maaşlarının eksik ve bölük pörçük yatırılmasından sitem eden işçiler yarım gün iş bırakma kararı aldı. Sendika yöneticileri tarafından saat 12.30'da belediye binası önünde toplanma çağrısı yapıldı.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
İzmir Büyükşehir Belediye işçileri ve Konak Belediye işçilerinin grev kararının ardından Karşıyaka Belediye işçileri de kazan kaldırdı. Maaşlarının eksik ve bölük pörçük yatırılmasından sitem eden işçiler yarım gün iş bırakma kararı aldı. Sendika yöneticileri tarafından saat 12.30'da belediye binası önünde toplanma çağrısı yapıldı.
İşçiler saat 12.30 belediye binası önünde toplandı. Basın açıklamasını okuyan DİSK Genel-İş 10 No’lu Şube Başkanı Barış Okur, Karşıyaka Belediyesi çalışanlarının yalnızca geçim derdiyle değil, aynı zamanda ücret alacağı kriziyle de mücadele ettiğini vuguladı. Türkiye’de giderek artan enflasyon, düşük ücretler, güvencesizlik ve kötü yaşam koşullarına da değinen Okur, her geçen gün alım gücünün biraz daha eridiğini ve ekmeğin küçüldüğünü kaydetti.
"İşçiler kira, banka borcu, fatura ve çocuk giderleri gibi temel harcamalarını karşılamakta zorlanıyor" diyen Okur, maaşların eksik ya da geç yatırılmasının çalışanları açlığa ve yoksulluğa mahkûm ettiğini dile getirdi. Ödeme düzensizliği nedeniyle birçok çalışanın maaşına icra geldiğini, bunun da işçilerin psikolojik ve maddi açıdan daha fazla yıpranmasına yol açtığını söyledi.
MART AYI MAAŞLARININ YÜZDE 22'Sİ ÖDENMEDİ
Okur, işçilerin bu maaşlarla bir ay boyunca geçinmeye çalıştığını, ancak artık geçinemediklerini dile getirdi. Mart ayı maaşlarının hâlâ yüzde 22’sinin ödenmediğini, 2024 yılına ait toplu iş sözleşmesinden doğan alacakların da belirsizliğini koruduğunu söyledi. Kent A.Ş. bünyesindeki çalışanlara ise 2024 yılındaki toplu sözleşme farklarının ve 2025 yılına dair hiçbir ödemenin yapılmadığını aktardı.
NET TARİH ALAMIYORUZ
Eksik kalan 2024 Aralık maaşlarının da henüz tamamlanmadığını ifade eden sendika, belediye yönetiminden bu konuda herhangi bir net tarih alamadıklarını belirtti. Bu durumun, işçilerin planlama yapamamasına ve günlük yaşamlarının ciddi biçimde sekteye uğramasına neden olduğu aktarıldı.
VATANDAŞ KAYGILI
Karşıyaka’da yaşayan vatandaşlar, belediye hizmetlerinin aksamasından endişe duyduklarını dile getiriyor. Özellikle çöp toplama, temizlik ve ulaşım gibi temel hizmetlerde yaşanabilecek aksaklıkların günlük yaşamı olumsuz etkileyebileceği ifade ediliyor. Belediyeden ise konuyla ilgili henüz resmi bir açıklama yapılmadı.
EYLEMLER SÜRECEK
Sendika, maaş krizinin çözümü için belediye yönetimini göreve çağırırken, ödemeler düzenli hale gelene kadar eylemlerin süreceğini vurguladı.
YORUMLAR
Yorum Yap