İZSU’ya 1 milyarlık kredi yetkisine oy çokluğu
İZBB'nin ocak ayı üçüncü birleşiminde gündeme gelen, İZSU'ya 1 milyarlık kredi yetkisi ve İZELMAN'ın sermaye artırımı oy çokluğu ile kabul edildi. Öte yandan AFAD personeline ulaşımın ücretsiz olması gündeme alınan konulardan oldu. madde ilgili komisyona sevk edildi.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
CEMRE YUVARLAK/EGELİ GAZETE- İzmir Büyükşehir Belediye meclisi ocak ayı üçüncü birleşimi bugün Kültürpark meclis salonunda İZBB Başkanvekili Levent Yıldır idaresinde gerçekleşti. Komisyondan gelen raporlar değerlendirilirken, başkanlıktan gelen önergeler görüşüldü. İZBB'nin ocak ayı üçüncü birleşiminde gündeme gelen, İZSU'ya 1 milyarlık kredi yetkisi ve İZELMAN'ın sermaye artırımı oy çokluğu ile kabul edildi. Öte yandan AFAD personeline ulaşımın ücretsiz olması gündeme alınan konulardan oldu. madde ilgili komisyona sevk edildi.
İZSU’YA 1 MİLYAR TL’LİK KREDİ YETKİSİ
İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı kuruluşlardan İZSU Genel Müdürlüğü’nün 2026 Mali Yılı Bütçesi kapsamında kredi kullanabilmesine ilişkin Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu, oy çokluğu ile uygun bulundu. Rapora göre, 2026 Mali Yılı Bütçesi’nde Finansmanın Ekonomik Sınıflandırması kapsamında öngörülen iç borçlanma tutarını aşmamak kaydıyla, İZSU Genel Müdürlüğü’nün yatırım ve diğer harcamalarında kullanılmak üzere nakdi veya gayri nakdi kredi kullanabilmesi için bankalardan 1 milyar TL’ye kadar kredi temin edilebilecek.
Söz konusu kredi için gerekli olan garanti ve teminatların verilmesi ile kredi sözleşmelerinin imzalanması da rapor kapsamında yer aldı. Ayrıca, İZSU Genel Müdürlüğü tarafından kullanılacak kredilerle sınırlı olmak üzere, kredi tutarı kadar İzmir Büyükşehir Belediyesi adına müteselsil kefil olunması hususu da Plan ve Bütçe Komisyonu tarafından uygun bulundu. Tüm bu işlemlerin yürütülmesi için İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay’a yetki verilmesi de komisyondan oy çokluğu ile geçti.
İZELMAN’IN SERMAYE ARTIRIMINA OY ÇOKLUĞU
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin iştiraki İZELMAN A.Ş.’nin 25 Aralık 2025 tarihli Olağanüstü Genel Kurul Toplantısında alınan karar doğrultusunda gerçekleştirilen sermaye artırımına ilişkin Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu, mecliste oyçokluğu ile uygun bulundu. Rapora göre; artırılan sermayenin 25.348.000 TL’lik kısmının, İzmir 5. Asliye Ticaret Mahkemesi’nin ve 29 Nisan 2025 tarihli kararı uyarınca, bilirkişi Gayrimenkul Değerleme Uzmanı Erdem Yıldırım tarafından düzenlenen 24 Şubat 2025 ve 9 Nisan 2025 tarihli bilirkişi raporları esas alınarak karşılanması kararlaştırıldı.
Bu kapsamda; Karabağlar ilçesi, Yaşar Kemal Mahallesi, 11250 ada, 1 parselde yer alan ve 6337 metrekare yüzölçümüne sahip, toplam 25.348.000 TL değerindeki taşınmazın İZELMAN A.Ş.’ye ayni sermaye olarak verilmesi uygun bulundu. Öte yandan, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin İZELMAN A.Ş. içerisindeki sermaye payının korunabilmesi amacıyla, Belediyeye düşen yüzde 63,3121314 oranındaki paya karşılık gelen 1.801.427.318 TL’lik rüçhan hakkının kullanılması ve bu tutarın nakdi olarak sermaye artırımına katılım şeklinde ödenmesi de raporda yer aldı.
AFAD PERSONELİNE TOPLU ULAŞIM ÜCRETSİZ OLMASI MECLİS GÜNDEMİNDE
Afet ve acil durumlara müdahalede görev alan Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı taşra teşkilatı personeline yönelik önemli bir düzenleme İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi gündemine geldi.Buna göre; arama kurtarma hizmetlerinde görev yapan resmi üniformalı arama ve kurtarma teknisyenleri, afet ve acil durum arama ve kurtarma birlik personeli ile il afet ve acil durum arama ve kurtarma ekibi personelinin, İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı ulaşım kuruluşları tarafından işletilen toplu ulaşım araçlarından 31 Aralık 2027 tarihine kadar (bu tarih dahil) ücretsiz olarak yararlanması önerildi. İlgili madde komisyona sevk edildi.
Ücretsiz ulaşım uygulamasının; ESHOT (İZTAŞIT dahil), İZULAŞ, İzmir Metro A.Ş. ve İZDENİZ A.Ş. tarafından işletilen toplu taşıma araçlarını kapsadığı, İZDENİZ’de araç taşımacılığının ise uygulama dışında bırakıldığı belirtildi.
YORUMLAR
Yorum Yap