İzmir Büyükşehir Meclisi'nde CHP'li Belediye Başkanlarından SGK ve kayyum tepkisi
İzmir Büyükşehir Belediyesi ocak ayı meclis oturumunda gündem dışı konuşmalarda söz alan Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli, AK Parti hükümetinin CHP’li belediyelere uygulanan kayyum politikasını eleştirdi. Denizli, 'Rıza Akpolat’ın sonuna kadar arkasındayım, bizi sindiremezsiniz'dedi.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
CEMRE YUVARLAK/EGELİ GAZETE- İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 2025 yılının Ocak ayı ilk birleşimi Kültürpark 2. Hol'de Meclis salonunda gerçekleşti. Oturum İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclis Başkanı Altan İnanç, başkanlığında yapıldı. Meclis üyelerince verilen önergeler ilgili komisyonlara iletilidi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi ocak ayı meclis oturumunda gündem dışı konuşmalarda söz alan Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli, AK Parti hükümetinin CHP’li belediyelere uygulanan kayyum politikasını eleştirdi. Denizli, 'Rıza Akpolat’ın sonuna kadar arkasındayım, bizi sindiremezsiniz' dedi. Denizli, Milletin iradesine taş koyuyorsunuz diyerek kayyum kararına tepki gösterdi.
"MİLLETİN İRADESİNE TAŞ KOYUYORSUNUZ"
Başkan Denizli, “Ülkenin asıl sorunları olan açlık ve yoksulluk gündem olmasın çabası içerisindeler. Bu sadece Rıza Akpolat sorunu değildir. Halkın iradesine karşı duydukları hazımsızlığın yansımasıdır. Unutulmamalıdır ki aynı halkımızdır onları o koltuklara oturtan. Devletimizin böylesine önemli bir süreci paylaştığı yönettiği yönetmesi için görevlendirdiği Ahmet Türk terörist değilse neden hala görevine iade edilmemiştir. Bir yandan barış diyorsunuz bir yandan ülkeyi gererek kayyumlar atayarak milletin iradesine taş koyuyorsunuz. Bu sorun bir zihniyet sorunudur. Cumhuriyet Halk Partisi’nin seçilmiş başkanlarının sosyal belediyecilik uğrunda vermiş oldukları hizmeti sindirememe sorunu yaşıyorsunuz. Sindiremezsiniz. Ne yaparsanız yapın buradayız ne yaparsanız yapın sindiremeyeceksiniz bizi susturamayacaksınız. Buna ne gücünüz ne cesaretiniz yeter. Biz son nefesimize kadar yalnızca ülkemize ve milletimize hizmet etmeye devam edeceğiz. Ülkeyi mahkum ettiğiniz ekonomik buhrandan çıkaracak olanda biziz. Rıza Akpolat’ın sonuna kadar arkasındayım” diye konuştu.
Gündem dışı konuşmalarda söz alan Gaziemir Belediye Başkanı Ünal Işık, bugün yolsuzluk soruşturması kapsamında gözaltına alınan Beşiktaş Belediye Başkanı Rıza Akpolat'n gözaltına alınmasına tepki gösteererek, üzgün olduğunu ifade etti.
IŞIK: "İLLER BANKASINDAN KOMİK RAKAMLARDA KREDİ İSTEDİM VERMEDİ"
Işık, konuşmasında SGK borçlarına değinerek İller Bankası'ndan kredi istediğini dile getirdi. Işık, "Ben 2 Ocak tarihinde İller Bankasına komik sayılacak bir kredi başvurusunda bulundum ama bana para yok dediler. Vermediler. Gaziemir'deki belediye meclisine konuyu açtım. Samimi davanışları gördüm. AK Parti Genel Başkan Yardmcısı Hamza Dağ, beni aradı bu konuda elinden geleni yaapcağını söyeledi. Dağ'a teşekkür ediyorum" diye konuştu.
"ELİMİZ KOLUMUZ BAĞLANDI"
"Eli kolu bağlı bir Belediye Başkanı ister misiniz?" diyerek SGK borçlarına ve memur maaşlarına değinen Işık, "Elimiz kolumuz bağlandı. Aşağı yukarı bu ortama girmeye başladık. Tam anlamıyla bu isteniyor. SGK kanalıyla bu bize yapılmak isteniyor. Biz bugün SGK borçlarını irdelediğimizde bu borçlar neden var diye. Bir ailenin önceden maaşı yetmediğinde bakkala yazdırırdın. Deyim yerindeyse sistem tam olarak böyle işliyor. 60 TL kazanıyorsanız 40 TL borçlanmak zorundasınız. Geçmiş dönemlerde ödenmeyen SGK borçlarının bugün bizden istenmesi doğru değil. Meclis üyesi arkadaşlarımızın bu anlamda yanımızda olmasını istiyoruz. TİS'de yüksek verilmesi talep eiliyor. Memura uygulanan 11.54'lük zammı hep birlikte eleştirmemiz lazım. Bu zam oranı doğru değildir" dedi.
"ATEŞ OLMAYAN YERDEN DUMAN ÇIKMAZ"
Lal Denizli'nin cümlelerine cevap veren AK Parti Karabağlar Meclis Üyesi Derya Pala, "“Biz de isterdik bir başkanımızın projesini dinleyelim ancak nasip olmadı. Çeşme’nin hali ortada. Sürekli genel siyasetten konuşuyorsunuz. Ateş olmayan yerden duman çıkmaz. Menemen’in Menderes’in hali ortadaydı. Şu anki durumda belli. Yeri geldi ihraç ettiniz. Bırakın kim ne yaptıysa yapsın. Hukuk önünde her şey ortaya çıksın. Biz İzmir’i konuşalım, Çeşme’yi konuşalım. Yerel siyaseti değil genel siyaseti konuşalım" dedi.
"HEPİMİZ YARA ALIRIZ"
Başkan Eşki, AK Parti Karabağlar Meclis Üyesi Derya Pala’nın sözlerini eleştirerek “Mecliste nasıl bir dil kullanacağımıza karar vermemiz lazım. Çirkin benzetmeler devam edecekse daha çirkin benzetmelerde olur” dedi. Beşiktaş Belediye Başkanı Rıza Akpolat’ın arkadaşı olduğunu belirten Başkan Eşki, “Bugün kendisinin beni çok inciten bir görüntüsünü gördüm. Bu olay temelinde vatandaşın siyaset kurumuna olan güvenini yaralayan toplum tarafından çok alt sıralara çeken bir durum. Ama bundan hepimiz yara alırız. Büyük bir proje göremedik dedi. Tüm meclis üyelerini Bornova’ya projelerimizi göstermeye davet ediyorum. CHP’li belediyeler büyük proje üretme konusunda başarılıdır” dedi.
“KENARA ÇEKİLMEDİK”
Hükümetin sokaklardan çekildiğini söyleyen Başkan Eşki, “Sokaklarda uyuşturucu cirit atmaktadır. Birçok ilçemizde karakollar belediyelerin binalarında işlem görmektedir. Okulların temizliğinde sorunlar hala devam etmektedir. Belediyeler hükümetin eksik kaldığı yerlerde ‘benim problemim değil’ diyerek kenara çekilmek yerine sorunları üstlenmiş durumdadır. 701 milyarlık vergi muafiyetini çok üst düzey kamu ihalesi alan firmalara sunmayın belediyelere aktarın vatandaşın sorunun çözelim. Vatandaşa sahip çıkıyoruz demek size de artı sağlar toplumsal barış getirir” diye konuştu.
"BU KONULAR SİZİ AŞAR"
AK Parti Buca Meclis üyesi Burçin Kevser Sevil gündem dışında söz alarak, Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli ve Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki'yi SGK ve ülke gündeminden eleştirdi. Sevil, "Genel siyasete odaklanmak yerine ilçelerinizle ilgilenen bu konular sizi aşar" diye konuştu.
Sizin parti içerisindeki dinamiklerinizi bilemem diyerek sözlerine başlayan Sevil, " Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki ve Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli genel seçimlere kanalize olmuş durumdalar. İbre herhalde İstanbul'dan ağır basıyor diye düşünüyorum. Kaygılar ve korkular oradan odaklı. Ülke gündemini takip etmiyorlar. Seçim odaklı konuşuyorlar. Takip etmiş olasalardı Ahmet Türk'ün nasıl bir görev aldığını bilirlerdi. İlçelerinin problemleriyle ilgilensinler. İnstagrama video ve fotoğraf atmakla Belediy Başkanlığı yapılmıyor. O konular bu başkanları aşar. Buca'da bir aş evi var bu aş evi 150 kişilik yemek çıkarıyor diye biliyoruz. Biz bu yemeklerin çok kötü olduğunu duyduk. Vatandaşlardan sahada aldığım tepkiler böyle. Aşevini İzmirli yöneticilerin bu anlamda iyi değerlenirmesi gerekir. Lal Denizli'nin bahsettiği hazmedemediği hizmet bu değildi zannediyorum" dedi.
"SGK BORCUNUZU GÜNÜNDE VE ZAMANINDA ÖDEYİN"
SGK borçları, SGK sisteemi nasıl bir sistem önemli olan bu. CHP'li belediyeler hangi borçları ödemiyorlar. Emekli maaşları içn emekli mitingi yapmayı biliyorsunuz. SGK veriyor bu maaşları. Siz kalkıp ödemiyorsunuz nasıl miting yapıyorsuuz. Vatandaşların haklarını sağlama noktasında SGK borcunuzu gününde ve zamanında ödeyin.
"KENT LOKANTAALARINI ELEŞTİRECEEĞİNİZE NEDEN İHTİYAÇ VAR BUNA BAKIN"
Ömer eşki, AK Parti Buca Meclis üyesi Burçin Kevser Sevil'e yanıt vererek ülke gündeminden bahsederek şöyle konuştu:
"Bizim boyumuzu aşarmış. Asıl şu...Ülke gündemine bakarsanız. Büyükşehiri'n gündemi bunlar değil. 50 tane 100 tane kanalla ülke gündemini alıp ekonomiden çıkarıp belediyeye getirebilir ama ülke gündemi asgari ücret, emekli maaşı, taciz, şiddet, tecavüz olayları, işsizlik, motokuryelerin ölerek hayatlarını sürdürmeye çalışması. Kent Lokantalarını eleşriereceğinize buna niye ihtiyaç var buna bakarsanız sevinirim"
"KENDİ İLÇELERİ HİZMET BEKLİYOR"
Gündem dışı konuşmalarda söz alan AK Parti Grup Başkanvekili Hakan Yıldız, Denizli'ye cevap olarak, “Siyasi acemiliğine ya da siyasi boşluğuna bağlıyorum. Geçtiğimiz gün genel başkanınız da söyledi İzmir’de bir milletvekili boşluğunuz olduğunu. Milletvekili yükü belediye başkanlarına kalmış durumda. Oysa belediye başkanlarından kendi ilçeleri hizmet bekliyor” diye konuştu.
“İKİ KERE ÖDEME YAPTIRIYORLAR”
SGK borçlarıyla ilgili konuşan Yıldız, “İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin değil iştiraklerinin borcu olduğu aktarıldı az önce. Belediye şirketleri İzmir’de o kadar kötü yönetilmiş ki bugün borçlarla uğraşılıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak biz parayı ödemişiz. Ancak şirketimiz SGK borcunu ödememiş. Sonra dönüp bizi silkelemek istiyorsunuz diyorsunuz. 2023 yılında Türkiye tarihinin en büyük vergi affı getirildi. Karşıyaka Belediyesi bir önceki dönemde vergi affından faydalanmış mı yoksa hiç başvurmamış mı? Bizim belediye iştiraklerimiz hem ödememiş hem de faizi binmiş. Sonra dönüp belediye meclisine diyoruz ki “Gayrimenkullar var yetki verin biz bunları satacağız. İki kere bu belediyeye yani İzmir halkına ödeme yaptırıyorlar.Süreç içerisinde merkezi hükümette bize düşen Gaziemir’deki gibi destek olmak. Hizmetsizlikten AK Parti’ye oy verenlerde maalesef etkileniyor. İzmir’in yağan yağmurlarında taşan dereler yüzünden hepimiz sular altında kalıyoruz. Biz buna duyarsız kalamayız” dedi.
YORUMLAR
Yorum Yap