Güç'ten Gümrükçü'nün gelişine tepki: 'Kadınların olduğu yere silahlı kişilerle geldiler'
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İzmir İl Başkanlığı’nda gece saatlerinde yaşanan başkanlık krizi, parti binasında gerilimi yükseltti. Genel Merkez tarafından İl Başkanlık görevine atanan Utku Gümrükçü’nün il başkanlığı binasına gelmesi üzerine taraflar arasında arbede yaşandı. Güç daha sonra binadan ayrılarak Konak İlçe Başkanlığı’na geçti ve basın mensuplarına açıklamalarda bulundu
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
ELANUR SARIKAYA/EGELİ GAZETE- Cumhuriyet Halk Partisi’nde Merkez Yönetim Kurulu (MYK) kararıyla İzmir İl Başkanlığı görevinden alınan Çağatay Güç’ün yerine Utku Gümrükçü’nün atanmasının ardından il binasında hareketli saatler yaşandı. Gümrükçü’nün akşam saatlerinde il binasına gelmesi sırasında yaşanan gerginlik sonrası Güç ve beraberindeki partililer Konak İlçe Başkanlığı’na geçti.
Burada basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Çağatay Güç, il binasına gelen grupta partililerin tanımadığı kişilerin de bulunduğunu öne sürerek yaşananlara tepki gösterdi. Olası bir gerilimin büyümemesi için sağduyulu davrandıklarını belirten Güç, “Arkadaşlarımız bazı kişilerin silahlı ve bıçaklı olduğunu gördüklerini ifade etti. Kadınlarımızın ve gençlerimizin bulunduğu bir ortamda herhangi bir olumsuzluk yaşanmaması adına sakin kalmaya çalıştık. Süreç boyunca önceliğimiz onların güvenliği oldu” dedi.
“KİMSEYE ZARAR GELMEMESİ ADINA BİNAYI BOŞALTTIK”
İl Başkanlığı binasını yaşanan arbede de şiddete başvurdukları ve kimseye zarar gelmemesi adına boşalttıklarını belirten Çağatay Güç “Oraya tekin insanlar gelmedi. Arkadaşlarımız ellerinde silah ve bıçak olan kişileri gördüklerin söylediler. Bizler kadınlarımızın ve gençlerimizin olduğu ortamda onlara zarar gelmesin diye sakin davranmaya çalıştık”ifadelerini kullandı
GÜÇ YAŞANANLARI ANLATTI: “SİLAHLI VE BIÇAKLI KİŞİLER BİNAYI BASTI”
Gece baskını gibi gelinmesine tepki göstererek olay anında yaşananları basın mensuplarına şu şekilde anlattı:
Yaklaşık 15-20 dakika önce "Geliyorlar" diye bir haber geldi. Biz de yukarıda il başkanları toplantısındaydık. Örgütü çağırma ya da özel bir hazırlık yoktu. İki ilçe başkanlığımızın kadın kolları ve gençlik kollarından arkadaşlarımız vardı. Sabahları da kalabalık oluyorlar. Akşam da evinde işi olmayan, ertesi gün işe gidecek olan gençlerimiz oturup çay içiyorlardı.
"Geliyorlar" diye bir hareketlilik olunca ne yapacağımızı konuştuk. Kapıda duralım, uyaralım dedik. Burada kadınlar ve gençler var, onlara zarar gelmesini istemiyoruz. Şu an değil, yarın gelin dedik.Hatta atanan il başkanına, "Senin bu gece burada ne işin var? Git buradan." dedim. Gece yarısı burada ne işin var? Yarın gelin kardeşim. Saat gece 23.00'te insan elinde çiçekle gelir mi? O çiçekler nereden çıktı? Hazırlık yapmışlar. Takım elbise ve kravatla, düğüne gelir gibi gelmişler. Madem iyi niyetlisiniz, madem bu ille ilgili iyi niyetli düşünceleriniz var, verin valiliğe yazınızı. Bizim devlette muhatabımız odur. Hukuk çerçevesinde süreci yürütelim. Ama yanlarında, arkadaşlarımın söylediğine göre silahlı ve bıçaklı insanların da bulunduğu gruplarla geldiler. Biz gençlerimizi ve kadınlarımızı tehlikeye atamayız. Bir de biz küfür etmişiz de onlar bu yüzden girmiş gibi bir algı oluşturmaya çalışıyorlar. Ne küfrü arkadaşlar? Orada tertemiz insanlar vardı. Ülkesini seven insanlar vardı. Ben adama "Burada ne işin var? Git buradan." dedim. O da çıkıp "Bana küfür etti." diyor.Bunlar süreci dağıtmaya çalışan, AKP iktidarının Cumhuriyet Halk Partisi'ne ve Sayın Özgür Özel'in liderliğinde yürütülen sürece zarar vermeye çalışan insanlardır. Bunlar kötü insanlar arkadaşlar. Bizi temsil etmiyorlar. Sokağa çıkıp siyaset adına ne anlatacaklar?
ÇALIŞMALARA NEREDE DEVAM EDİLECEĞİ TOPLANTIDAN SONRA BELLİ OLACAK
Çalışmalara ilçe başkanlarıyla yapacakları toplantıdan sonra karar verileceğini belirten güç “Çalışmalarımıza devam edeceğiz arkadaşlar. Bina önemli değil. İlçe başkanlarımızla birlikte çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Bununla ilgili bir sıkıntı yok. Hem ilçe başkanlarının hem de örgütün bir arada olduğu, İzmir örgütünün birlikte hareket ettiği bir süreç işleyeceğiz” dedi
ARBEDEDE YARALANANLAR OLDU
İl yöneticilerinden ve Kadın Kollarından iki kişiye yumruk atıldığını aktaran Güç, “Biz "Girmeyin, yapmayın, aşağıda konuşalım." diyoruz. ama kapıyı açın diye yumruklarla kapıları kırdılar. Kadın kollarından bir arkadaşımıza da yumruk attılar.Kadına yumruk atan insanların Cumhuriyet Halk Partisi'nde ne işi var? Bunlar sevgiyi bilmeyen, ülkesini ve vatandaşını sevmeyen insanlar.Orada hiç tanımadığımız, garip insanların olduğunu gördük. Madem örgütten geliyorsunuz, madem CHP'liler, o insanlar orada ne yapıyordu?Kadınlarımız adına çok endişelendik. Bir şey olacak diye korktuk. Nitekim oldu da. İki üç kadın arkadaşımız zarar gördü. Hastanede olan bir arkadaşımız var. Bir il yöneticimiz de arbede sırasında yumruk yedi.Bunlar çok tehlikeli işler arkadaşlar. Biz demokrasiye inanan, Türkiye'deki seçmenin yüzde 45'ini temsil eden ve Özgür Özel'in liderliğinde iktidara yürüyen bir partiyiz.Partimize resmen darbe yapıldı ve bu arkadaşlar da sırf koltuk uğruna bu sürece ortak oldular. O koltukta oturmak istiyorlarsa buyursunlar otursunlar.Benim bilgisayarım açık kalmış. Orada çalışıyordum. Adam o hırsla gelip oturmuş. Elinde de çiçek var. Çiçeklerini sersinler, açıklamalarını yapsınlar. Kime ne anlatacaklar?İnsanlar üzgün, mutsuz. İlk seçimde alacakları oy yüzde 1 bile olmaz. Ne planlıyorlar? Milletvekili mi olmak istiyorlar? Belediye başkanı mı olmak istiyorlar?Hiçbir şey olamazsınız. Olsanız bile bu insanların gönlünü kırdınız. AKP'nin aparatlığına soyundunuz. Yıllarca mücadele etmiş insanların gözyaşı dökmesine neden oldunuz.Siz AKP'nin temsilciliğini CHP içerisinde yapıyorsunuz ve bunun karşılığında nefret kazanıyorsunuz. İnsanlar size beddua ediyor. Eğer orayı tutmasaydık ve bir insanın başına bir şey gelseydi, bunun hesabını kim verecekti?” şeklinde açıklamasını tamamladı.
YORUMLAR
Yorum Yap