Eda Taşpınar mescitte poz vermesi nedeniyle ifade verdi
Eda Taşpınar, hakkında başlatılan soruşturma kapsamında ifade verdi. Savcılıktaki ifadesinde "İçerisinin bir ibadethane olduğunu düşünmemiştim. Bu durum için gerçekten üzgünüm" diyen Taşpınar, ifadesinin ardından adliyeden ayrıldı. Taşpınar'ın, mescidinde poz verdiği otelden de "Derinden üzüldük, biz de tasvip etmiyoruz, fotoğraf bilgimiz dahilinde değildi" şeklinde açıklama geldi.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından sosyal medya ve internet haber sitelerinde Eda Taşpınar'ın cami içerisinde çekilmiş fotoğraflarının paylaşımına ilişkin yapılan haberler nedeniyle TCK 216. maddesi kapsamında "Halkı kin ve düşmanlığa tahrik veya aşağılama" suçundan resen soruşturma başlatıldığı açıklanmıştı.

Taşpınar öğle saatlerinde Çağlayan'daki İstanbul Adalet Sarayı'na geldi. Şüpheli Taşpınar’ın savcılıktaki işlemleri yaklaşık 1.5 saat sürdü.

Taşpınar savcılıkta verdiği ifadesinde fotoğraftaki şahsın kendisi olduğunu kabul ederek, "Otele gelmeden önce otelin neresinde fotoğraf çekileceğime karar vermemiştim. Otele giriş yaptıktan sonra hazırlanmam için bana bir oda tahsis ettiler. Daha sonra restoranın yan tarafında bulunan bir alan gördüm. Bu alana girdiğimde 2 tane turist fotoğraf çekiniyordu. Ben de burada fotoğraf çekileceğini düşündüm" dedi.

"KORKTUĞUM İÇİN FOTOĞRAFLARI KALDIRDIM"
Şüpheli Taşpınar ifadesinin devamında, "İçerisinin bir ibadethane olduğunu düşünmemiştim. Fotoğrafımı çeken arkadaşlar da bana bu hususta bir uyarıda bulunmadılar" ifadelerini kullanırken durumdan dolayı üzgün olduğunu dile getirdi.

Sosyal medyadaki paylaşımını korktuğu için kaldırdığını belirten Taşpınar, "Dini değerleri aşağılama gibi bir kastım yoktur. İnsanların dini duygu ve düşüncelerine saygı duyan biriyim. Böyle olmasını istemezdim" ifadelerini kullandı.



YORUMLAR
Yorum Yap