E-İmza operasyonunda ikinci dalga: 20 gözaltı
Doktorlardan çalınan e-imza (TOKEN) cihazlarıyla 3. şahıslar adına yazılan yeşil/kırmızı reçeteyle eczanelerden temin ettikleri sentetik hapları, kullandıkları şebeke üyeleri vasıtasıyla uyuşturucu madde ticareti yapan şahıslara yönelik 2. dalga operasyon düzenledi. 4 ilde yapılan operasyonda 20 kişi gözaltına alındı.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
Doktorlardan çalınan e-imza (TOKEN) cihazlarıyla 3. şahıslar adına yazılan yeşil/kırmızı reçeteyle eczanelerden temin ettikleri sentetik hapları, kullandıkları şebeke üyeleri vasıtasıyla uyuşturucu madde ticareti yapan şahıslara yönelik 2. dalga operasyon düzenledi. 4 ilde yapılan operasyonda 20 kişi gözaltına alındı.
Karşıyaka Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde İzmir Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, doktorların e-imza cihazlarını çalarak yeşil ve kırmızı reçeteye tabi ilaçları temin eden, temin ettikleri bu ilaçları kullandıkları şebeke üyeleri vasıtasıyla uyuşturucu madde ticareti yaptıkları belirlenen şahıslara yönelik 07 Kasım 2023 tarihinde eş zamanlı operasyon yapıldı. 27 şüpheli hakkında düzenlenen operasyonda, şahıslardan 15'i tutuklandı.
İzmir Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekiplerinin MASAK ile koordineli olarak yaptığı titiz çalışmalar sonucunda şüphelilerin para trafiği tespit edildi. Olaylara dahil kamera görüntüleri izlendi ve uyuşturucu içerikli ilaçların satımından elde edilen paranın takibi sıkı bir şekilde yapılarak, şebekeyle bağlantılı oldukları tespit edilen eczacılar ve çalışanları belirlendi.
Yapılan aramalarda 2 adet silah, 3 adet şarjör, 87 adet 7.65 fişek, çok sayıda dijital materyal ve usulsüz olduğu tespit edilen reçeteye el konuldu. Adli mercilere sevk edilen şüphelilerden 8'i tutuklanarak cezaevine gönderildi.
YORUMLAR
Yorum Yap