CHP İzmir'deki taraf kavgasında Güç'ten net cevap ''Ben istesem oraya 5 bin kişi ile girerim''
CHP İzmir İl Başkanlığı’nda dün akşam yaşanan gerginliğin ardından, görevden alınan İl Başkanı Çağatay Güç, Konak İlçe Başkanlığı önünde düzenlediği basın açıklamasında destekçileriyle bir araya geldi. Güç, buluşmanın ardından basın mensuplarının sorularını yanıtladı
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
ELANUR SARIKAYA/EGELİ GAZETE- Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) MYK kararıyla İzmir İl Başkanı olarak görevlendirilen Utku Gümrükçü’nün, dün akşam saatlerinde partililerle birlikte il başkanlığı binasına gelmesi, Çağatay Güç destekçileriyle arasında arbede yaşanmasına neden oldu. Yaşanan arbedenin ardından Güç, bugün akşam saatlerinde CHP Konak İlçe Başkanlığı önünde basın açıklaması gerçekleştirdi. Basın açıklamasına CHP İzmir Milletvekilleri Murat Bakan, Deniz Yücel, Ednan Arslan ve Yüksel Taşkın, ilçe başkanları, ilçe belediye başkanları ve partililer katılım gösterdi. Buluşmanın ardından Güç, basın mensuplarına açıklamalarda bulundu
GÜMRÜKÇÜ’NÜN KÜFÜR İDDİASINA GÜÇ’TEN SERT CEVAP
Utku Gümrükçü’nün kendisine küfür edildiği iddialarını Güç “ Arkadaşlar, orada çok küfür edilecek şey var ama biz nezaketli, üslup bilen, kadınlara şiddet uygulamayan, ahlaklı, vatansever insanlarız. Çünkü o insanların gözlerindeki o şiddet yanlısı hallerini gördük biz. O yüzden gençlerimizi ve kadınlarımızı uyardık. Dedik ki kadınlarımızı geri çekmeye çalışalım ama kadınlarımız biliyorsunuz, kadınlar bizlerden çok daha cesaretlidir. Bu konuya çok daha tepki göstermiştir. Tabii engelleyemediğimiz, zarar gören, birazcık yaralanan arkadaşlarımız oldu. Darp raporu aldılar. Bununla ilgili suç duyurusunda bulundular.Oradaki videoları siz görmüşsünüzdür. Ben de "Çık git şuradan" dedim. Çık git dedim buradan. Burası baba ocağı, yani git buradan dedik. Arkadaş nasıl anladıysa da çok önemli değil. Yani ben umursadığımdan değil. Ama orada "Çık git" dedim baba ocağından. Belki o heyecanla, aksiyonla farklı tepkiler de verilebilirdi ama biz gerekli tepkiyi zaten halkla beraber mücadele ederek vermeye devam edeceğiz arkadaşlar” ifadeleriyle reddetti.
“BEN ŞU ANDA ÇARĞI YAPSAM 5 BİN KİŞİ İLE ORAYA GİDERİM”
Bıçaklı kimsenin olmadığını basın mensuplarına ileten Gümrükçü’nün söylemlerine Güç “ Dün gençlik kollarından ve kadınlarımızdan böyle bir şey geldi. Dediler ki arkadaşlarda kesici aletler var, ateşli silahlar var gibi uyarılar geldi. Biz de onların gözlerinde nefret görüyoruz arkadaşlar. Bu insanlar ve farklı farklı nasıl insanlar olduklarını bilemediğimiz insanlar. Biz örgütte görmediğimiz insanlar. Görüp tanıdığımız insanlar olsa "Ya abiciğim yapma" deriz, "etme" deriz, bunu konuşuruz. Şimdi bizim orada kadınlarımız var, gençlerimiz var. Gençler bir küfür etse, bir şey olsa ne kullandıklarını bilmiyoruz ki o insanların. Tanımıyoruz çünkü.O yüzden biz orada daha sakin davranmaya, el kaldırmamaya, onlarla birebir diyaloğa girmemeye çalışarak süreci yürütmeye çalıştım. Orası bir savaş alanı değil arkadaşlar. Orası bir alan değil. Hiçbir önemi yok binaların. Gerçekten hiçbir önemi yok. Ben şu anda çağrı yapsam 5.000 kişi ile oraya giderim. Hiçbir şey değil. Ne olacak? Alsak mı olacak orayı yani? Ne fark edecek? Ben sokağa çıkamadıktan sonra, ben siyaset yapamadıktan sonra, ben gençlerin, kadınların haklarını savunamadıktan sonra, sürekli münakaşalı şekilde mi geçireceğim zamanı? Böyle bir şey yapmayacağız tabii ki. Ben kendim görmedim. Arkadaşlarım uyarı yaptığı ve o insanları tanımadığım için böyle bir endişe yarattılar. Zaten videolarımızda görmüşsünüzdür. Sosyal medyada da arkadaşlarımız paylaşmışlar. Vandallık diye... vandallığın tanımı bellidir yani. Orada kırıp döken insanlara, zorla gelen insanlara vandal denir. Şimdi vandallık yapan insanları nasıl orada, ne olacağını bilmediğimiz, gecenin bir yarısı gelen insanları tek tek bilemeden... O yüzden biz orada kelimeleri kullanmamın bir sebebi vardı, nedeni vardı. O gözlerdeki vahşeti gördük. O yüzden biz dikkatli davranmaya çalıştık” şeklinde karşılık verdi
“BEN KADIN GÖRDÜĞÜM ZAMAN ELLERİMİ BAĞLARIM, ONLAR ÇEKEREK GİRİYOR İTEREK GİRİYOR”
Güç, Gümrükçü ve ekibinin binaya girişini sert ifadelerle eleştirerek “ Gündüz vakti gelebilirlerdi, arkadaşlarımız. Gece vakti karanlıklarda farklı insanlar gezer. Şimdi biz oradayken gecenin 23.00'ünde bir insan topluluğu geliyorsa insanlar çekinir arkadaşlar. Orada vandallık yapan biz değildik, gençlerle kadınlar vardı. 10 tane kadın vardı orada. Eze eze geçtiler. İl başkanı olarak atanan Butlancı, bizim Konak'taki arkadaşımızın kolu kıpkırmızı yaptı. Kolunu ittirerek geliyor içeriye. Ben bir kadın gördüğüm zaman ellerimi birbirine bağlarım . Onlar çekerek gidiyor, vurarak gidiyor. Böyle bir şey olabilir mi? Hırs arkadaşlar çok tehlikelidir. Hırsa gerek yoktur. Biz Cumhuriyet Halk Partisi olarak, şu anda Türkiye'nin birinci partisi olarak tek hedefimiz iktidar olmaktır. Bizim amacımız orada Butlancılarla uğraşmak değil, hiçbir şeyi temsil etmiyorlar. Bir kere inançları yok, örgütsel bir aidiyetleri yok. 3-5 tane koltuk sevdalısı kişi, hadi 5 kişi olsun, 10 kişi olsun. Geri kalanlar bilmediğimiz insanlar. Ne olduğunu bilmediğimiz insanlar. Ben şimdi orada tehlike yaratacak hiçbir hareket yapmadım. Biz arkadaşları binanın içerisinde bırakıyoruz. Orada yalnız şekilde bırakıyoruz. Kendileri orada mutlu oluyorlar. Biz sokakta halkımızla beraber siyaset yapmaya devam edeceğiz” tepki gösterdi
YORUMLAR
Yorum Yap