CHP 22 yıl sonra İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığını kaybetti: Tugay partiden ayrılma kararı aldı
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, Cumhuriyet Halk Partisi’nden (CHP) istifa ettiğini açıkladı.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, Cumhuriyet Halk Partisi’nden (CHP) istifa ettiğini açıkladı. Parti içinde son dönemde yaşanan gelişmeler ve yönetim değişikliklerinin ardından kararını duyuran Tugay’ın, yol haritasını önümüzdeki günlerde kamuoyuyla paylaşması bekleniyor.
2004 yılı başında merhum İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Piriştina DSP'den ayrılarak CHP'ye geçmişti. O tarihten beri İzmir Büyükşehir Belediyesi CHP'li belediye başkanlarınca yönetiliyordu. Tugay'ın CHP'den ayrılmasıyla 22 yıl sonra bu durum değişti.
Edinilen bilgilere göre Tugay, kararını belediye başkanları ve meclis üyeleriyle yaptığı değerlendirmelerin ardından netleştirdi. İstifa kararının ardından gözler İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclisi’nde yaşanacak gelişmelere çevrilirken, Tugay’ın bağımsız olarak görevine devam edeceği ifade edildi
Kulis bilgilerinde dolaşan iddialara ilişkin yapılan açıklamada İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay’ın CHP’den istifa ettiği öğrenildi. Uzun yıllardır CHP adı altında yönetilen İzmir, CHP çatısı altından ayrılmış oldu
Tugay'ın açıklamasının tamamı şu şekilde;
Cumhuriyet Halk Partimiz’in maruz kaldığı “mutlak butlan” kararı ve takip eden süreçte yaşananlar herkesin malumudur. Bu sürecin Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından kurulmuş ve Cumhuriyetimizi kurmuş olan partimizde büyük zararlara yol açtığını görüyor ve anlıyorum. Özellikle son günlerde üst üste alınan ihraç kararları çok endişe vericidir. Bir grup il başkanı ile birlikte İzmir İl Başkanı’mızın görevden alınması İzmir’in siyasi iradesine yapılmış büyük bir haksızlık ve kabul edilemez bir yanlıştır. Partimizin üyelerinden ve seçmeninden gelen siyasi iradenin hoyratça göz ardı edilmesi, gelecek günlerde alınacak benzer kararların habercisi niteliğindedir. Ardı ardına alınan bu kararların olağan görülmesi ve kabul edilmesi mümkün değildir. Bu şartlar altında çıplak gerçeklerle yüzleşmemizin artık kaçınılmaz olduğunu düşünüyorum. Partimizin normal demokratik yönetim ortamına en kısa zamanda kavuşması için hepimizin üzerine düşen sorumluluklar elbette vardır. Bugüne kadarki tavrımla, söylemlerimle ve olağanüstü kurultay için imzamı vererek bu sürece elimden geldiğince katkı vermeye çalıştım. Ancak anlıyor ve görüyorum ki iyi niyetli çabalarımız beklediğimiz süre içerisinde sonuç vermeyecek, bunun yanında pek çok parti üyemiz haksız ve hukuksuz bir şekilde hedef yapılmaya devam edilecektir. Ülkemizin her türlü kurgu, vesayet ve manipülasyondan uzak, halkımızın hakları ve refahı için çalışan bir Cumhuriyet Halk Partisine ihtiyacı olduğuna yürekten inanıyorum. Yaşamım boyunca bu mücadelenin bir parçası olmaya devam edeceğim. Ancak “Mutlak Butlan CHP’si” bu mücadelenin çatısı değildir.
Bu kanaat ve düşüncelerle, büyük bir üzüntüyle ve bir gün geri dönebilme umuduyla Cumhuriyet Halk Partisi üyeliğimden istifa ediyorum. Bundan sonraki süreçte bağımsız olarak İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı görevimi sürdürecek, şehrimize ve halkımıza tüm gücümle hizmet etmeye devam edeceğim.
YORUMLAR
Yorum Yap