1. Anasayfa
  2. Haberler
  3. Yerel Yönetimler
  4. Büyükşehir'de gündem Yeşildere: Kanserli hücreyi kazıyıp atacağız

Büyükşehir'de gündem Yeşildere: Kanserli hücreyi kazıyıp atacağız

İBB Meclisi’nde, EXPO 2026’nın gerçekleşeceği Yeşildere Bölgesi’ne yönelik imar planlarına yapılan itirazlar oy çokluğuyla uygun bulunmadı. Planlar konusunda İBB’yi eleştiren AKP Grubu’na yanıt veren Başkan Soyer, “Kimseyi mağdur etmeyeceğiz. Mesele; yıllardır çürüyen ve dökülen, insanları perişan olmuş bir alanı düzenlemek ve İzmir’e kazandırmak. Kanserli hücreyi kazıyıp atacağız” dedi.

  • | Son Güncelleme:
  • | Egeli Gazete
 İzmir Büyükşehir Belediyesi (İBB) ağustos ayı olağan ikinci meclis oturumu İBB Başkanı Cumhuriyet Halk Partili (CHP) Tunç Soyer’in yönetiminde gerçekleşti. Toplantının gündemi EXPO 2026’nın gerçekleştirileceği Yeşildere Bölgesi’ne ilişkin imar planlarına yapılan itirazlar oldu. Konuya ilişkin AKP ve CHP Grubu arasında tartışmalar yaşandı. İZMİRLİLERE DAVET Meclis toplantısının başlangıcında konuşan Başkan Soyer, 100 yıl aradan sonra, 2023 yılının şubat ayında yeniden düzenlenecek olan İzmir İktisat Kongresi ile ilgili yapılan hazırlıklar hakkında bilgilendirme yaptı. Başkan Soyer, “17 Şubat - 4 Mart tarihleri arasında nihai kongre ve sonuçlarının ortaya çıkmasını arzu ediyoruz. İsteyen herkese toplantıların kitapçıkları ve videoları gönderilecek” dedi. İzmir’in kurtuluşu olan 9 Eylül kapsamında gerçekleştirilecek etkinlikler ile ilgili de bilgi veren Başkan Soyer, tüm İzmirlileri kutlamalara davet ederken ünlü sanatçı Tarkan'ın sahne alacağını duyurdu. Soyer, “Çok görkemli bir 9 Eylül kutlaması yaşayacağız” dedi. ‘YEŞİLDERE’ TARTIŞMASI Yeşildere Bölgesi EXPO 2026 Organizasyonu’na yönelik imar planı değişikliklerine yapılan itirazlar oy çokluğuyla uygun bulunmadı. AKP Grubu, Yeşildere planları ile ilgili eleştirilerini sıraladı. Bunun üzerine söz alan CHP Grup Sözcüsü Nilay Kökkılınç, “Expo 2026 İzmir için çok değerli bir kazanım, uluslararası bir organizasyon. Yeşildere uzun yıllardır, hem İzmirliler ve İzmir’e dışarıdan gelenler için çok rahatsız bir görünüme sahip… Orada yaşayan insanlar da insan haklarına uygun standartlarda yaşayamıyorlar. Orada acilen dönüşüme ihtiyaç var. Hak sahipleriyle uzlaşılarak yerinde dönüşüm yapılacak. Yeşil alan da kazandırılacak. İtirazlar plan tekniği yönünden uygun görülmedi. Önergenin komisyonlardan geldiği gibi oylanmasını talep ediyoruz” diye konuştu. ‘ENGELLEMEYE ÇALIŞIYOR’ Konuya ilişkin söz alan İmar Komisyonu Başkanı CHP’li Meclis Üyesi İrfan Önal da şunları söyledi: “700 milyon civarında bir kamulaşma ön görüyoruz, biz bu parayı boş bir alana da harcayabilirdik ama biz orada bir mahalleyi ve vatandaşları kalkındırmak istedik. İzmir’in bir sorununu kalıcı bir şekilde çözmeye çalışıyoruz, 9 Mahallenin dönüşümü sağlanacak. EXPO bir katalizör olacak ve oradaki dönüşümü hızlandıracaktır. Ben her şeye rağmen AK Parti’nin bizi engelleyeceğini söylemiştim ve hala da bunu düşünüyorum. Müsterih olalım, biz bu çalışmalarımızı EXPO’ya yetiştireceğiz.”
‘SES YÜKSELTMEYE GEREK YOK’ AKP’li meclis üyelerinin Yeşildere planları ile ilgili eleştirilerini yüksek sesle dile getirmesi üzerine Başkan Soyer, “Arkadaşlar mikrofon yeteri kadar güçlü, sesinizi yükseltmeye gerek yok” dedi. ‘KİBİRLE SİYASET YAPILIYOR’ Tartışmaların sürmesi üzerine söz alan CHP Grup Başkanvekili Murat Aydın, “Ebetteki şüphe duyup, yaptığımızı denetleyecekler, muhalefet bunu yapar. Ama bunu yaparken eylem ve söylem tutarlılığı, samimiyet aramak da bizim hakkımız. Arkadaşlarımız hala anlayamamışlar. Bu kentsel dönüşüme para ayrılmamasının nedeni EXPO, yani yapamıyor değiliz ama EXPO’nun yapmasını istiyoruz. Biz şu an başka bir yöntem benimsiyoruz. Bu bir tercih… Üç yıldır ‘buna karşı değiliz' diyorlar, ‘2026’ ya çok var’ dediler, şimdi geçiriyoruz önergeyi bu kez de ‘hızlı geçiyor önerge’ deniyor. Bu kadar da insanın aklıyla oynanmaz ki. Bu mikrofon sesimi yeterince duyuracak kadar yüksek çıkartıyor ama onlar bağırıyor, yani kibirle siyaset yapılıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, Yeşildere gibi bir sorunu EXPO ile çözmek için adım atmış. Önceki mecliste başka konuşuluyor şimdi de ‘çok hızlı geçiyor’ diyorlar” açıklamalarında bulundu. ‘DESTEKLENMESİ GEREKİR’ Yeşildere Bölgesi’nin kendi ilçe sınırları içinde olması dolayısıyla söz alan Konak Belediye Başkanı Abdül Batur da şöyle konuştu: “Bu alan Konak Belediyesi sınırları içinde… Özellikle bu bölge geçmişten bu yana İzmir'in en çok görülen alanı, protokol caddesi olarak da bilinir, devamlı eleştirilir. Bu konuda Büyükşehir Belediyemiz bir vizyon ortaya koyarak 2026 yılında bu alanda EXPO düzenleme kararı aldı. Ben de Konak Belediye Başkanı olarak bölgedeki insanlar adına seviniyorum. Orada yaşayan insanlar mutlu bir yaşam tarzı sürmüyor. Teknik olarak gerekçeler ortaya koyuluyor ama bu çalışmanın desteklenmesi gerekir. Orada yeni bir Kültürpark yaratılmış olacak. Kentsel dönüşümler sancılı başlar. Orada yaşayanlara, onlara gelecek avantajları anlatmalıyız. Vatandaşımızın mağdur etmeyecek belediyecilik anlayışı zaten Büyükşehir'imizde var.” ‘MAĞDUR ETMEYECEĞİZ’ Eleştirilere nokta koyan Başkan Soyer, “Birincisi şunu netleştirelim; EXPO yapmak değil mesele, bir şehir alır EXPO’yu 6 ayda para da kazanır, sonra dükkanı kapatıp gider. Dünyada başarılı ve başarısız EXPO’lar var. Örneğin Seville EXPO bittikten sonra yerli teknolojinin gelişmesi için bir Teknopark haline geldi. Biz EXPO’yu alabiliriz, 6 ay boyunca İzmir’in bütçesine, esnafına para kazandıracağız. Ama asıl mesele; bir yangın yerini, çıban başını, yıllardır çürüyen ve dökülen, insanları perişan olmuş, İzmir’in protokol caddesi olan bir alanı düzenlemek ve İzmir’e kazandırmak.  Abdül Başkanın da dediği gibi ikinci bir Kültür Park kazanacağız. Bu planlarda benim gördüğüm, gerçekten yeşil alan artıyor, sosyolojik olarak çok önemli bir şey yapıyoruz. Muhtarlar ile görüştük ve ilkinde çok büyük şikayet ile gelmişti. İkinci toplantıda ise 9 muhtarımız çok mutlu ayrıldılar, alkışlarla bitti toplantı. Biz orada kimseyi mağdur etmeyeceğiz. Biz onların mağduriyeti üstüne bir şey yapmayız. Kangreni, kanserli hücreyi kazıyıp atacağız. Yapılacak başka alanlar da var tabi ki, başka bir alanı, daha kolay bir alanı yapabilirdik ama derdimiz EXPO’yu, gerçekten sorunu çözecek ve bu şehri ileriye taşıyacak bir kaldıraç olarak kullanabilmek” diye konuştu. ‘BİÇİLMİŞ KAFTAN’ Kur’a mağduru 25 hak sahibi depremzede ile ilgili AKP’nin verdiği önergenin görüşülmesi esnasında tartışmalar yaşandı. Konuya ilişkin AKP’nin eleştirilerine tepki gösteren Bayraklı Belediye Başkanı Serdar Sandal, “Türkiye’nin birçok bölgesinde afet oldu ama kamu hizmetlerinin her tarafa adil gittiğini düşünmüyorum. Çünkü böyle bir gerçeklik yok. Afet olduğunda devlet orayı afet bölgesi ilan eder, yıkılan evleri devlet çözer. İzmir’de 117 canımızı kaybetmişken burayı affet bölgesi ilan etmemek doğru mu? Şu an bir kredi sorunumuz var ve kredi olayı kurumlar arasında sağ sola top olarak elden ele geçiyor. Yani İzmir’de yaşanan depreme siyaset karışmıştır. Elazığ’a yapılan konutun yarısını da Bayraklı’ya yapın da bu mağduriyet bitsin. Arama kurtarma yapılırken orada siyaset yapanlar şimdi bizi nasıl eleştiriyor anlamış değilim. Arkadaşlar siyaset uğuruna bazı tartışmalara giriyorlar. Trafo alanı ile ilgili sorun olduğunda önce Turan’da bir bölgeyi önerdik kabul edilmedi, sonra Bornova’da önerdik, sonra kamu araziyi vermekten vazgeçti. İZKA konutlarının yanındaki alan bunun için biçilmiş kaftan” ifadelerini kullandı. ‘VİCDANIM RAHAT’ Sandal’ın ardından söz alarak deprem üzerinden İBB ve Bayraklı Belediyesi’ni eleştiren AKP Grup Başkanvekili Özgür Hızal, “Deprem anıtı yapıp, bunun reklamını yaptınız” dedi. Bunun üzerine Başkan Soyer, “Bu tartışma biraz seviyesiz bir hale gelmeye başladı, lütfen” diyerek AKP’li Hızal’ı uyardı. Soyer daha sonra şu açıklamayı yaptı: Bir şey ağrıma gitti; ‘Anıt açtınız’ dediniz. Ben hayal görmedim, 340 milyon dolarlık krediyi Dünya Bankası’ndan onaylattık. Bunu ben tek başıma görüşmedim, İller bankası ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkilileri ile birlikte Dünya Bankası yetkilileri ile görüştük. Sayın Cumhurbaşkanı’na gittim, dedim ki; 6 bin orta hasarlı binanın sorununu çözecek bir kaynak buldum.  Anlattım kendisine, dinledi, ‘Arkadaşlarla görüşeceğim’ dedi. O kredi şu an yok. Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti onay vermediği için kredi İzmir’e getirilemedi. Ben vicdanen çok rahatım. Biz deprem anından itibaren depremzedelerimizin her derdine koştuk. Yaptıklarımızı sıralayacak değilim, övünmek gibi bir derdim yok. Herkes gereğini yaptı.”

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yapılmamış.İlk yorum yapan sen ol...

Yorum Yap

Bu Alan Boş Bırakılamaz
Bu Alan Boş Bırakılamaz
Yorum Yapma Şartlarını Kabul Etmediniz