1. Anasayfa
  2. Haberler
  3. Güncel
  4. Başkan Tugay'dan Pehlivan'a ''çöp tesisi'' tepkisi: '' Ben göreve geldiğimde hiç bir şey hazır değildi''

Başkan Tugay'dan Pehlivan'a ''çöp tesisi'' tepkisi: '' Ben göreve geldiğimde hiç bir şey hazır değildi''

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, kentin çöp krizine ilişkin yaptığı açıklamada dikkat çeken ifadeler kullandı. Tugay, özellikle Menemen Belediye Başkanı Aydın Pehlivan’a göndermede bulunarak, çöp yönetimi konusunda geçmiş dönemde gerekli hazırlıkların yapılmadığını söyledi.

  • | Son Güncelleme:
  • | Egeli Gazete

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, kentin çöp krizine ilişkin yaptığı açıklamada dikkat çeken ifadeler kullandı. Tugay, özellikle Menemen Belediye Başkanı Aydın Pehlivan’a göndermede bulunarak, çöp yönetimi konusunda geçmiş dönemde gerekli hazırlıkların yapılmadığını söyledi. Menemen Belediye Başkan Aydın Pehlivan'ın Menemen'e çöp tesisi yapılmadığını "Başardık...Hep birlikte büyük bir sınav verdik. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Çaltı Mahallemize kurmak istediği çöp depolama tesisi girişimine karşı, Belediyemizin öncülüğünde tek yürek olduk, tek ses olduk, bir ve beraberlikle güçlü bir duruş sergiledik" ifadelerini eleştiren Tugay, bu sözlere karşı eleştrilerde bulundu. 

"ALANIN KULLANIMIYLA İLGİLİ TEKNİK BİR SORUN BULUNMUYOR"

Başkan Tugay, “Ben göreve geldiğimde hazır hiçbir şey yoktu. Mahkemenin Harmandalı’yla ilgili kararının ne olduğunun dahi tam olarak anlaşılmadığını düşünüyorum. Heyelan riskiyle ilgili değerlendirme yapılması istenmişti. Biz bu doğrultuda üniversitelerden ve özel sektör kuruluşlarından teknik raporlar aldık, bakanlığa sunduk. Bakanlık da alanın açılabileceğini ancak detaylı inceleme yapılması gerektiğini belirtti. Biz o incelemeleri tamamladık, alanın kullanımıyla ilgili teknik bir sorun bulunmuyor” dedi.

"KEMALPAŞA'YA YAKMA TESİSİ PLANLIYORUZ"

Vatandaşların tepkilerine saygı duyduğunu belirten Tugay, “Orada ciddi bir sağlık sorunu yok. Gerekli önlemleri alıyoruz. Ancak İzmir’de günlük 6 bin ton atık toplanıyor. Ödemiş ve Bergama’daki tesislerde bertaraf yapıyoruz ama diğer alanlar için hiçbir altyapı hazır değildi. Göreve gelir gelmez 11 yeni alan için başvuru yaptık, ayrıca Kemalpaşa’da yakma tesisi planlıyoruz” ifadelerini kullandı.

"SÜREÇ HIZLI İLERLEMİYOR"

Tugay, sürecin bakanlık düzeyinde istedikleri hızda ilerlemediğini belirterek, “Bunu kimseyi suçlamak için söylemiyorum ama bu iş gerçekten kolay değil” sözleriyle açıklamasını tamamladı.

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yapılmamış.İlk yorum yapan sen ol...

Yorum Yap

Bu Alan Boş Bırakılamaz
Bu Alan Boş Bırakılamaz
Yorum Yapma Şartlarını Kabul Etmediniz