Başkan Soyer’den asbestli gemiyle ilgili açıklama: Bakanlığın engellemesi lazım
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Fox TV’de yayınlanan “Çalar Saat” programına katıldı. Soyer Brezilya’dan İzmir’e doğru yola çıkan Sao Paulo gemisiyle ilgili olarak, “Çevre Bakanlığı’nın engellemişi lazım” dedi. Soyer, “İzmirliler buna çok alıştılar. İzmirliler hükümetin ne yapması gerektiğini bilmiyor. Ulaştırma Bakanlığı’nın İzmir’e metro yapması lazım, tarım bakanlığının üreticiye destek vermesi lazım" dedi.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer FOX TV’de yayınlanan Çalar Saat programına katıldı. Sunucu Ezgi Gözeger’in sorularını yanıtlayan Soyer, dikkat çekici açıklamalarda bulundu.
17 Ağustos depreminin yıl dönümü öncesinde İzmirli depremzedelere ‘yanınızdayız’ mesajı veren Soyer, “O eli hiç bırakmayacağız. Depremzedenin elini tutmaya devam edeceğiz. Çok büyük acılar yaşandı, 117 canımızı kaybettik. İzleri tabii ki devam ediyor. Biz ilk günden beri yanlarında olmaya devam ettik, bundan sonra da yanlarında olacağız. Bizim deprem ile ilgili birçok çalışmamız var. Bunlardan biri mikro bölgelendirme çalışması. 10 üniversiteden 84 akademisyen ile yaptığımız çalışmanın 2 yılı geride kaldı. 30 Ağustos tarihinde de ilk bölümünü paylaşacağız. Binaların deprem dayanıklılığını tespit ediyoruz. Bunu da İnşaat Mühendisleri Odası ile paylaşıyoruz. Deprem mevzuatının değişmesinden önce yani 1998 yılı öncesi yapılan binalarda daha fazla sıkıntılar var. Ancak bütün bu çalışmalar ışığında İzmir nereye doğru büyümeli gelişmeli, nerede yapılaşmadan vazgeçilmeli netleşecek. Geleceğe ışık tutacak sonuçları olacak. Biz sadece bugünü değil İzmir’in geleceğini şekillendirecek çalışmalar yapıyoruz” dedi.
Deprem konusunda sadece bugünün değil geleceği de şekillendirdiklerini vurgulayan Soyer, “Deprem ile iç içe yaşamayı öğrenmek zorundayız. Bu nedenle göreve gelir gelmez depremle mücadele dairesi kurmuştuk. İnsanların her gün kaygı içinde yaşamaması gerektiği için bunu kurduk. İzmirlilere şunu söyleyebilirim. İBB olarak hem memleketimizin, kentimizin depreme dayanıklılığını artıracak çalışmalar yapıyoruz, hem de deprem ile iç içeliğimizi bilerek geleceğimiz planlamaya çalışıyoruz.”
ULUSLARARASI GASTRONOMİ FUARI İLE BİRLEŞTİRECEĞİZ
Bu yıl 91'ncisi düzenlenecek olan İzmir Enternasyonal Fuarı için heyecanlı olduklarını vurgulayan Başkan Soyer, "Daha büyük heyecanla çalışıyoruz. İnsanlar neden İzmir’e yerleşmek istiyorlar? Neden tatile gelmek istiyor? Sadece İzmir'in iklimi doğası denizi değil. İzmir'in toplumsal kültürüdür cezbeden. İnsanlar en çok böyle toplumsal iklimde yaşamak istiyorlar. İzmir’e gelinmek istenmesinin temel nedeni İzmirlilerin barış ve huzur içinde yaşaması. Bunu neye borçlu İzmir. İEF 91 yıldır kapılarını açan dev bir organizasyon. 2’nci Dünya Savası’nda bile kapılarını açmış. Eğitimin, eğlencenin, ticaretin buluştuğu bir zemin. 2 Eylül’de 91’nci kez kapılarını açacak Fuar. 91 yıldır yapılan fuar aslında bir EXPO’dur. Dünyaya ayna tutan ve insanları o ayna etrafında tutan bir durumdur. 2 Eylül’de açılışını yapacağız ve bunu Terra Medra ile açacağız. Türkçe karşılığı Toprak Ana… Bunu uluslararası gastronomi fuarı ile birleştiriyoruz. Dünyanın her yerinden Cittaslow’lar gelecek, kardeş şehirler gelecek. Çünkü artık gıda ve gastronomi sadece lezzetten ibaret değil. Sağlıklı beslenme, gıda tedarik zinciri… Bunların ne kadar önemli olduğunu pandemi krizi ile gördük" dedi.
Bayındır'da hayata geçirilen süt tesisindeki ilk ürünlerin dünyaya fuar aracılığı ile ihracat edileceği belirten Soyer, "Bayındır’da süt tesisi kurduk ve Eylül’de bunu açılışını yapacağız. Oradaki üretimimizi ilk defa de Terra Medra’da İzmir markası ile dünyaya ihracatını yapacağız. İzmir'in 5 kalem ürünü çok temel ürünü. Zeytin ve zeytinyağı… Üzüm gibi az su isteyen meyveler. Kıyı balıkçılığı, tahıl ve küçükbaş hayvanların sütünden elde edilen ürünler. Terra Medya bunların dünyada ilk ortaya çıktığı sahne olacak" ifadelerini kullandı.
Fuar da bu yıl 1 milyon ziyaretçiyi ağırlama hedeflerinin olduğunu dile getiren Soyer, 9 Eylül için de önemli etkinlikler olduğunu vurgularken, "Geçen yıl sayı 550 bindi. Bu yıl 1 milyon ziyaretçi ile tamamlamak istiyoruz. İzmir'in tüm kademelerinin ekonomisine katkı sağlayacak bir organizasyon olacak. 9 Eylül 100'üncü yılı İzmir'in. Tarkan bizi çok heyecanlandırıyor ancak sadece bu olmayacak. 100'üncü yılında büyük bir canlandırma yapacağız. Türkiye Cumhuriyeti'nin en büyük organizasyonu olacak. O gün o meydanda kurtuluşun canlandırmasını yapacağız. Bu 2-3 saatlik bir organizasyon olmayacak. Bu sahnelerin filmi çekilecek. Bizim asıl miras bırakacağımız o film olacak. Biz o gün o meydanda İzmir'in kurtuluşunu canlandıracağız sonrada Tarkan ile müthiş bir organizasyon" diye konuştu.
- YIL YÜRÜYÜŞÜNE KILÇDAROĞLU DA KATILACAK
YORUMLAR
Yorum Yap