Başkan Denizli’den borçlar çıkışı: Bu tür zorlukları halka paylaşmak gereksiz, dertleşmek değil, çözüm için çalışıyoruz
Bilgilendirme toplantısı düzenleyen Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli, borçlar konusunu dile getirerek, “Bu tür zorlukları halka paylaşmak gereksiz, dertleşmek değil, çözüm için çalışıyoruz” dedi
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
ELANUR SARIKAYA/EGELİ GAZETE- Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli, Ilıca Hotel Spa & Wellness Thermal Resort’ta belediye çalışmalarıyla ilgili bilgilendirme toplantısı düzenledi. Denizli, belediyeyi devralırken karşılaştığı mali tabloyu ve SGK borcu gibi finansal zorlukları paylaşarak "Borçsuz belediye yok" dedi. Mali sıkıntıların tüm belediyelerin ortak sorunu olduğunu ifade eden Denizli, bu zorlukların, yurttaşların hizmetlerini aksatmak yerine çözüm üretmeye odaklandıklarını vurguladı. Denizli, kurumlar tarafından uygulanan mali baskılara rağmen, halkın dertlerine odaklanmanın önemine değinerek, bu tür zorlukları halkla paylaşmanın gereksiz olduğunu ifade etti
Çeşme’de doğal gaz çalışmalarında önemli aşama
Çeşme’de uzun yıllardır beklenen doğal gaz çalışmalarında önemli bir aşamaya gelindiğini belirten Denizli, İzmir Gaz ile yapılan görüşmeler sonucu Mustafa Kemal Mahallesi’nde 5 kilometrelik doğal gaz hattının döşendiğini açıkladı. Çalışmaların ilk etabının tamamlandığını ifade eden Başkan, ikinci etap çalışmalarının 20 Ocak’ta başladığını ve şubat ayında Çeşme’nin doğal gaza kavuşacağını duyurdu.
Çeşme’de atyapı ve yol çalışmaları sürüyor
Çeşme Belediyesi ve İzmir Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle altyapı ve yol düzenleme çalışmaları devam ettiğini söyleyen Denizli, 152.000 ton kapalı yama, 105.600 m² kilit parke taşı döşeme ve 71.000 m² kaplama yapıldığını belirtti. Aynı zamanda altyapı çalışmaları nedeniyle geçici rahatsızlıklar yaşandığını ifade eden Başkan, “yolların düzenlenmesi için sürecin titizlikle sürdürüyoruz. Yol kapanışlarında özen gösteriyoruz” diyerek çalışmaların bu koordinasyon içinde devam edeceğini söyledi.
Çeşme’de altyapı sorunlarına kalıcı çözümler hedefleniyor
Çeşme Belediyesi ve İZSU iş birliğiyle doğal gaz, kanalizasyon ve yağmur suyu hattı çalışmaları hız kesmeden sürdüğü dile getiren Denizli “Çiftlik, Ilıca, Ovacık, İsmet İnönü, Mamurbaba, ve Dalyan mahallelerinde ortak yağmur suyu hattı çalışmaları devam ederken, şu ana kadar 4.000 metre kazı yapıldı” dedi.
Yoğun yağışlardan kaynaklanan sorunları en aza indirmek amacıyla çalışmaların sürdüğünü vurgulayan Başkan Denizli 2025’in sonu ve 2026’nın başında kanalizasyon projelerine hız verileceğini haberini de duyurdu. Çeşme’de kanalizasyon sorununun büyük ölçüde çözüleceğini belirten Başkan, detaylı çalışma planının yakında kamuoyuyla paylaşılacağını söyledi.
Çeşme’de çocuklar ve gençler için yeni eğitim merkezleri
Çeşme Belediyesi olarak çocuklar ve gençler için eğitim projelerine devam edeceklerinin üstünde duran Başkan Denizli “Yuvamız Çeşme Çocuk Etkinlik Merkezleri’nin ilki Reis Mahallesi'nde açılırken, ikincisi Ovacık’ta hizmete giriyor. 3-6 yaş arası çocuklara yönelik bu merkezler, çalışan annelere destek sağlarken çocukların eğlenerek öğrenmesini amaçlıyor. Ovacık Çağdaş Yaşam Etüt Merkezi ve Kütüphanesi de çocukların güvenli bir ortamda eğitim alabilmesi için açıldı. Belediye, bu tür sosyal projeleri genişleterek sürdürmeyi planlıyor” diyerek özetledi.
Çeşme Çözüm Merkezi vatandaşlara 7/24 hizmet
Çeşme Belediyesi, vatandaş şikayet ve taleplerine daha hızlı yanıt verebilmek için Çeşme Çözüm Merkezi’ni hayata geçirdi. Merkez, çağrı hattı, WhatsApp şikayet hattı ve sosyal medya üzerinden gelen başvuruları tek bir sistemde toplayarak ilgili birimlere yönlendiriyor ve sürecin takibini sağlandığı belirtildi
Vatandaşlar kış aylarında 08.00-00.00, yaz aylarında ise 7/24 merkeze ulaşabilecek. Yaz aylarında nüfusun 1,5 milyona ulaştığını belirten Belediye Başkanı, hizmet kalitesini artırmak için bu sistemin büyük önem taşıdığını vurguladı.
Çeşme’de güvenli konaklama için itfaiye denetimleri
Bolu Kartalkaya’da yaşanan yangının üzerine gözler otellerin üzerine çevirilmişti, Başkan Denizli’de kendisine bu yönde sorulan soruyu “Çeşme Belediyesi, güvenlik önlemlerini artırmak amacıyla Kültür ve Turizm Bakanlığı ve İzmir Büyükşehir Belediyesi ile ortaklaşa itfaiye denetimlerini kapsamlı bir şekilde başlatacak. Belediye, ruhsat devirlerinde itfaiye raporlarının güncel olmasını zorunlu kılıyor ve 4 Nisan itibariyle bu düzenlemeyi hayata geçirildi. artık hiçbir ruhsat itfaiye raporu yenilenmeden verilmeyecek. Geçmiş dönemlerdeki itfaiye raporlarının denetimi için de yakın zamanda geniş çaplı denetimler yapılacak” diyerek yanıtladı.,
"Halkın iradesine saygı gösterilmeli"
Çeşme Belediye Başkanı, Türkiye'deki siyasi atmosferle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. İktidarın döneminde, yargının siyasallaştırılması ve susturma mekanizmalarına yönelik girişimlerin her zaman var olduğunu belirten Başkan, doğru bildikleri yoldan sapmayacaklarını ve halkın iradesine saygı göstereceklerini vurguladı. Başkan, "Bizler halkımızın seçtiği belediye başkanlarıyız, atanmış değiliz. Bizim görevimiz, yurttaşlarımıza hizmet etmek ve onların güvenini sarsmadan ülkemize, demokrasimize ve Cumhuriyetimize sahip çıkmaktır" diyerek, korkmadıklarını ve doğru bildikleri yolda ilerleyeceklerini söyledi. 31 Mart 2024 seçimlerine atıfta bulunarak, halkın iradesinin her zaman ön planda olması gerektiğini belirtti.
"Ekrem İmamoğlu'nun Yanındayız"
Çeşme Belediye Başkanı, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun ifadesinin alınacağı süreçte yanında olacaklarını duyurdu. Başkan Denizli, "Biz adaletin, insan haklarının, eşitliğin ve sosyal hakların sonuna kadar savunucusuyuz ve olmaya devam edeceğiz" diyerek, demokrasi ve haklar konusundaki kararlılıklarını vurguladı.
Çeşme'de deprem riski taşıyan yapılar için çalışmalar devam ediyor
Denizli, Boyalık bölgesindeki deprem riski taşıyan yapılarla ilgili devam eden çalışmalar hakkında bilgi verdi. Başkan, önceki dönemde Büyükşehir Belediyesi tarafından alınan ve kendi dönemlerinde devam ettirdikleri kararlar doğrultusunda Boyalık bölgesindeki riskin farkında olduklarını belirtti. Hem Çeşme Belediyesi hem de İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin bu konuda ortaklaşa bir çalışma yürüttüğünü ifade etti.
Alaçatı Ot Festivali'nin 14.'sü 17-20 Nisan'da gerçekleşecek
Çeşme Belediye Başkanı, bu yıl 14.'sü düzenlenecek Alaçatı Ot Festivali hakkında açıklamalarda bulundu. Festivalin, tüm Türkiye'den ve yurtdışından binlerce katılımcıyı ağırlayarak büyük bir ilgi gördüğünü belirtti. Başkan, festivalin tarihinin 17-20 Nisan olarak belirlendiğini ve Ramazan ayının ardından, Ramazan Bayramı'nın sonrasındaki haftalarda Alaçatı'da festivalseverlerle buluşacağını bildirdi.
Korkmuyoruz, sonunu kadar adaletin savunucusu olacağız
Gazetecilerin tutuklanma konusuna da “Gazetecilik suç değildir. Basın özgürlüğünün olmadığı hiçbir ülkede demokrasiden bahsetmek mümkün değildir” diyerek değindi. Türkiye'de siyasi atmosferin giderek gerildiği bu dönemde, Türkiye'deki siyasi baskıların geçmişte de yaşandığını ancak her dönemde bu baskıların arttığını belirten Denizli CHP'nin halkın iradesine sahip çıkacağını ve sosyal demokrasi ile insan hakları değerlerine sadık kalacağını ifade etti. Ayrıca, "Korkmuyoruz, sonuna kadar adaletin ve eşitliğin savunucusu olacağız. Biz seçilmiş Belediye Başkanlarıyız atanmış değil" dedi
YORUMLAR
Yorum Yap