Aydın-İzmir Karayolu’nun bir kısmı tamamlandı: Yol trafiğe açıldı
Karayolları Genel Müdürlüğü, Aydın-İzmir Karayolu’nun İncirliova sınırlarındaki çalışmaların bir bölümünü tamamlayarak Kardeşköy-Erbeyli yönünü trafiğe açtı.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapımı sürdürülen Aydın-İzmir Karayolu’nun İncirliova sınırlarında kalan kısmında çalışmaların bir bölümü tamamlanarak yol trafiğe açıldı.
Haziran ayında başlayan çalışmalar kapsamında Erbeyli ile Kızılcaköy arasındaki güzergahta trafik uzun süredir tek şeritten sağlanıyordu. Yaklaşık 2,5 ay süren çalışmaların ardından Kardeşköy’den Erbeyli istikametine olan bölüm tamamlandı ve sabah saatlerinde karayolları ekipleri ile trafik polislerinin kontrolünde araçlar geçiş yapmaya başladı.
Vatandaşlar yolun açılmasıyla rahat bir nefes alırken, bu kez Erbeyli’den Kardeşköy istikametine yol yapım çalışmalarının başlatılacağı öğrenildi. Öğleden sonra bu güzergâh trafiğe kapatılarak araç geçişleri tek şeritten sağlanacak.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü Aydın Denizli Otoyolu çalışmalarına ilişkin internet siteinde şu ifadeler yer alıyor:
"Yap-İşlet-Devret yöntemiyle ihale edilen Aydın-Denizli Otoyolu; 2x3 şeritli 140 km ana gövde, 2x2 şeritli 23 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 163 km uzunluğundadır. 17 Ekim 2024 tarihinde trafiğe açılan otoyol ile Denizli’den Aydın ve İzmir’e hızlı ulaşım imkânı tesis edilmiştir. Bölgenin en önemli ihracat merkezi konumundaki İzmir Limanı’na Denizli üzerinden sanayi ve tarım ürünlerinin daha kısa sürede nakledilmesi sağlanmış, Pamukkale, Efes, Didim, Kuşadası gibi önemli turizm merkezlerine ulaşım kolaylaşmıştır. Ayrıca, İstanbul-İzmir Otoyolu üzerinden Marmara Bölgesi ve Avrupa sınırına kadar kesintisiz otoyol bağlantısı sağlanmaktadır."
YORUMLAR
Yorum Yap