AK Partili Bursalı'dan zam tepkisi: Suya zam değil, hizete yatırım istiyoruz
AK Parti İzmir Milletvekili Şebnem Bursalı, İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi’nde ele alınması için İZSU tarafından hazırlanan 2025 mali yılı bütçe tasarısına tepki gösterdi. Bursalı, konutlarda kullanılan suya yılbaşından itibaren uygulanacak yüzde 30 oranındaki zammın bir soygun olduğunu söyledi. “Suya zam değil, hizmete yatırım istiyoruz” dedi.
- | Son Güncelleme:
- | Egeli Gazete
AK Parti İzmir Milletvekili Şebnem Bursalı, İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi’nde ele
alınması için İZSU tarafından hazırlanan 2025 mali yılı bütçe tasarısına tepki gösterdi.
Bursalı, konutlarda kullanılan suya yılbaşından itibaren uygulanacak yüzde 30 oranındaki
zammın bir soygun olduğunu söyledi. “Suya zam değil, hizmete yatırım istiyoruz” dedi.
“İZBB GÖZÜNÜ İZMİRLİNİN CEBİNE DİKMİŞ”
İzmir Büyükşehir Belediyesi yönetimini sert sözlerle eleştiren Bursalı, “Körfezi daha kirli
hale getiren, sokakları çöp dağlarına çeviren, trafiği içinden çıkılmaz bir hale getiren; kısacası
İzmirli’nin çözüm beklediği sorunları katlayarak İzmir’e her geçen gün ihanet eden
Büyükşehir Belediyesi gözünü yine hemşehrilerimizin cebine dikmiş durumda. Zaten
Türkiye’nin en pahalı suyunu kullanan İzmirli eğer geri adım atılmazsa bu suyu yılbaşından
itibaren yüzde 30 zamlı kullanmaya başlayacak.” dedi.
“BU SOYGUN DÜZENİNE KARŞIYIZ”
İZSU’nun Belediye Meclisi’ne gönderdiği 2025 yılı bütçe taslağında konutlarda kullanılan
suyun 4 metreküpe kadar olan tarifesinin 24 lira 85 kuruştan 32 lira 31 kuruşa artırılmasının
öngörüldüğünü belirten Bursalı, “Bu apaçık bir soygundur. Bu İzmirliye götüremediği ancak
kaynağını tükettiği hizmetin yine İzmirli’nin cebinden karşılanması demektir. Biz bu soygun
düzenine karşıyız, öngörülen zammın hayata geçirilmemesi için de elimizden geleni
yapacağız. Bu zam talebi, yıllardır İzmirlilerin sırtına yük olan su faturalarını daha da
ağırlaştıracak” şeklinde konuştu.
“KONSERE PARA VAR, HİZMETE YOK!”
AK Partili Bursalı, Büyükşehir yönetimini şu sözlerle eleştirdi:
“Zamma gerekçe olarak her zaman olduğu gibi artan maliyetler gösteriliyor. Peki sormak
lazım. İzmirlinin daha kaliteli su içmesi için hangi yatırımı yaptınız da maliyetler arttı?
İzmirlinin rahat bir nefes aldığı Körfez’e akıttığınız atık suları arıtmak için hangi projeyi
hayata geçirdiniz de kaynağınız yetmedi? Konserlere, şovlara, yandaşa para aktarmaya
gelince açılan keseler, hemşehrilerimize hizmet için neden kapanıyor?”
“ZAM TALEBİ YENİDEN GÖZDEN GEÇİRİLMELİ”
Yapılmak istenen zammın hizmet için kaynak arayışı olarak gösterildiğini kaydeden İebnem
Bursalı, zam talebinin yeniden gözden geçirilmesi çağrısında bulunarak, “İzmir Büyükşehir
Belediyesi'ni, İZSU tarafından yapılan bu zam talebini yeniden gözden geçirmesini gözden
geçirmeye, insanların taleplerine kulak verip, halkın refahını önceleyen bir yönetim anlayışı
sergilemeye davet ediyorum. Su gibi temel bir ihtiyaç, belediyenin lüks gösteri hizmetlerine
kurban edilmemeli.” ifadelerini kullandı.
YORUMLAR
Yorum Yap